Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Detail hry


Název: Cesta kolem světa za 80 dní
Originální název: In 80 Tagen um die Welt
Rok vydání: 2004
Autoři: Michael Rieneck 
Výrobci: KOSMOS, MINDOK
Dovozci: MINDOK
Věk hráčů: Od 10 let («»)
Počet hráčů: 2 až 6
Doba hraní: Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut 
Stupeň náhody: 2 - střední podíl náhody («»)
Interaktivnost: 3 - ustálená komunikace («»)
Humor: 3 - hra má k humoru blízko («»)
Složitost: 2 - jednoduchá («»)
Herní systém: Závodění («»)
Počeštění: Kompletně česká hra dostupná v ČR («»)
Doporučení pro hráče: Asi nebudete zklamáni, ale také vás asi nenadchne. («»)
Doporučení pro rodiny: Určitě vyzkoušejte, neměla by uniknout vaší pozornosti. («»)

Stručný popis:

Příběh začíná na počátku 20. století v Londýně. Vsaďte se, že je možné objet celý svět za méně než 80 dní! Stačí vyrazit vlakem a lodí do Paříže, dále vlakem do italského Brindisi a ještě dále přes Suez, Indii, Japonsko a Ameriku zpátky do Londýna. Je velmi důležité nezmeškat žádné spojení a vyhnout se po cestě všem nebezpečím včetně záludného detektiva. Kromě lodí a vlaků je možné na cestě využít i další dopravní prostředky, například i horkovzdušný balón. Vžijte se do rolí statečných hrdinů světoznámé knihy Julese Vernea a zapojte se do závodu s časem. V této dobrodružné závodivé hře nezvítězí ten, kdo se vrátí zpět do Londýna jako první, ale ten, kdo na cestě stráví nejméně dní.



Informace o prodeji

Zde najdete obchody se společenskými hrami a hlavolamy.

Pro nákup této hry vám doporučujeme využít tyto specializované obchody. Pokud je hra nedostupná, v obchodě vám poradí jinou vhodnou hru podle vašeho zájmu:

Tipy na nové hry a zajímavosti najdete v článcích na úvodní straně.




Aukce


Pro tuto hru aktuálně neprobíhá žádná aukce.



Galerie obrázků

Krabice
Krabice - zadní strana



Zajímavé odkazy

  Funagain Gameweb   Svět deskových her
  BoardGameGeek   Možnost nákupu na Slovensku.
  Pravidla hry Cesta kolem světa za 80 dní



Ocenění hry

  2005 - 6. místo
Hra německé veřejnosti (Deutscher SpielePreis)

Hra německé veřejnosti (Deutscher SpielePreis), je hlavní cena, která je udělována časopisem Die Poppel-Revue a veřejností
  2005 - finalista
Hra roku (Spiel des Jahres)

Hra roku (Spiel des Jahres) - pravděpodobně nejprestižnější anketa současnosti vyhlašovaná nezávislými novináři zabývajícími se společenskými hrami
  2005 - nominace
International Gamers Awards

Mezinárodní ocenění společenských her. Uděluje mezinárodní porota.
  2009 - nominace
Hra roku

Ocenění Akademie her v České republice
  2010 - nominace
Hra roku

Ocenění Akademie her v České republice



Hodnocení a recenze hry

Zde můžete přidat recenzi a hodnocení této hry. Pro zadání hodnocení se přihlašte.
Počet hodnocení 50 Hodnocení na BoardGameGeek
Průměrné hodnocení hry (skóre: 3,51) Název hry: N/A
Pořadí hry v žebříčku 203.místo Hodnocení hry: N/A
Vaše hodnocení hry Umístění hry: N/A


Vytvořeno:  07.06.2011 uživatelem Dušan Takáč . Hodnocení:
Recenze: Cesta kolem světa za 80 dní
Když Jules Verne vyprávěl o tom, že Phileas Fog (známý též jako Willy Fog) přijal sázku anglických gentlemanů a vydal se na zdánlivě neuskutečnitelnou výpravu kolem světa, nemohl tušit, kolik pozdvižení tím o 100 let později způsobí. Podle knihy vzniklo hned několik filmů (poslední s Jackiem Chanem se až tolik nepovedl), krásný kreslený seriál, který jsme sledovali už v Magionu, a v roce 2004 dokonce desková hra.

Společnost MindOK si tuto hru vyhlédla v roce 2008 a rozhodla se ji z německého originálu převést do češtiny. Autorem hry je Michael Rieneck, který vytvořil například oblíbenou obchodní hru Kuba. Cesta kolem světa za 80 dní patří do literární série vydavatelství Kosmos, kde naleznete i další Verneovku Cesta do středu Země, Zlatý kompas, Pána prstenů nebo Pilíře země.

Vínová krabice láká už na první pohled pěknou dobovou grafikou. Její rozměry nejsou nijak přemrštěné a odpovídají délce přeloženého hracího plánu ukrytého uvnitř. Ten je zapuštěn v plastové formě, která bez problémů ukryje všechny komponenty.

Pod plánem naleznete při rozbalování jedno plato na vycvakání, ze kterého vznikne hromádka kartonových žetonů hned několika druhů. Uvnitř na vás čeká také balíček 75 karet, šestistěnná kostka a sáček dřevěných komponent. Z nich vás asi zaujmou nejvíce barevné figurky hráčů a černá detektiva, ale nechybí ani klasické dřevěné žetonky pro bodování.

Před závodem musí hráči připravit plochu, na které se bude souboj odehrávat. Nejdříve zamíchají žetony bonusů a náhodně je rozmístí do jednotlivých měst na plánu, vždy ale jeden modrý a jeden červený. Po jejich rozložení je otočí obrázkem nahoru, aby všichni mohli vědět, co lze získat z daného města za bonus.

Každý z hráčů si zvolí barvu, od které si vezme figurku, jednu kartonovou kartičku sázky (leží celou hru před ním a slouží pro identifikaci barvy hráče) a dřevěný žeton, který rovnou umístí na nulu na počítadle dnů. Do začátku dostane každý ještě jednu minci.

Zbývá zamíchat balíček cestovních karet, každému hráči rozdat tři z nich a zbylý balíček umístit na hrací plán. Poslední hromádka patnácti karet událostí si bude hovět na protější straně desky a bude čekat, až ji hráči začnou odkrývat. Figurka detektiva začíná hru v africkém Brindisi. Nyní je vše připraveno ke hře.

Na začátku každého tahu se podle počtu hráčů doplní určité množství cestovních karet do nabídky ke grafickým symbolům pod herním plánem. Symboly reprezentují výhodu (akci), kterou může hráč využít, v případě, že si vezme kartu z té pozice.

Jak vyplývá z předchozího odstavce, každý hráč si nejdříve vybere jednu cestovní kartu na základě dopravního prostředku, který zobrazuje, jeho rychlosti (počet dní, za které je schopná přepravit cestujícího k dalšímu městu), nebo podle symbolu, pod kterým je umístěná.

Zatímco braní karty je povinné, využití akce podle symbolu už není. Stejně tak se může hráč svobodně rozhodnout na základě karet, které má v ruce a situace na plánu, jestli chce cestovat dál, nebo chce počkat ve stejném městě do příštího kola.

Cestování se řídí čarami spojujícími postupně všechny města a tvořícími tak uzavřený okruh. U všech spojení měst naleznete také symboly dopravních prostředků, ať už se jedná o loď, vlak nebo slona. Právě karty těchto prostředků hráč musí odevzdat, aby se mohl posunout dál. Někdy mu k tomu stačí jeden vlak, někdy bude potřebovat k pohybu dopravních prostředků víc, záleží na obtížnosti cesty a terénu. Například mezi Hongkongem a Yokohamou si můžete dokonce zvolit mezi kombinací vlak + loď, nebo se jako správný mořský pirát raději vydáte pouze po vodě za využití dvou karet lodí.

Jak už jsme zmínili, na kartách jsou uvedena čísla naznačující dny, které v daném prostředku strávíte, než dorazíte do cíle. Právě zde vstupuje do hry pohyb po stupnici – za každou kartu musíte svůj žeton na počítadle dnů, které obíhá celý plán, posunout o odpovídající počet políček. Karty mají různé hodnoty podle kvality využitého prostředku.

Z tohoto principu však existuje hned několik výjimek. Nejdůležitější pro taktiku je výjimka, že pokud vyložíte dvě karty totožného prostředku a stejné hodnoty, počítá se vám toto číslo pouze jedenkrát. Navíc mezi Bombají a Kalkatou můžete využít kromě pevně stanovené trasy s trváním dvanáct dnů i slona. Doprava s ním je nejistá, občas se vám zaběhne, a proto si hodíte na výsledek kostkou.

Ale jak k takovému slonovi přijdete, když není mezi cestovními kartami? K tomu slouží druhá hromádka s událostmi. Z ní si do ruky můžete vzít kartu pouze jako výsledek akce nad cestovní kartou. Ostatní akce u karet vám umožní vzít z banku jednu minci, využít k cestování balón (místo čísla z karty házíte kostkou, ale kartu musíte i tak mít a odevzdat), stát se začínajícím hráčem pro příští kolo nebo třeba přesunout detektiva do jiného města a postavit tak soupeři do cesty překážku. Podobné možnosti nabízejí i žetony bonusů, jež si rozdělí rovným dílem první dva hráči, kteří do města dorazí.

Mezi kartami událostí je spousta zajímavých možností speciálních dopravních prostředků (například ponorka) a většina z nich má pozitivní efekt pro toho, kdo si ji vytáhne. Hráč si ji může nechat v ruce, ale musí dodržet celkový limit šesti karet na konci kola a to včetně cestovních karet.

Hráče ovšem mohou potkat i negativní věci a to nejen bouře a zpoždění z balíčku událostí, které přičtou všem soupeřům dny na počítadle. Pokud totiž někdo dorazí do města, ve kterém stojí detektiv, ten jej zatkne a zdrží na celé dva dny, než se situace objasní.

Ještě jsme nevyřešili funkci mincí, které hráči mohou v průběhu partie získávat. Platidlo mohou použít ve chvíli, kdy hodili kostkou (při přesunu na slonovi nebo balónem) a nejsou spokojení s výsledkem. Za cenu jedné mince si mohou zaplatit nový hod, který však bude platit bez ohledu na výsledek. Tedy pokud nezaplatí hráč další minci.

Cesta kolem světa za 80 dní je rodinná zábava ve stylu Poštovního kurýra nebo Ticket to Ride. Hráči nepotřebují mít žádné zkušenosti s jinými deskovkami, a přesto během několika minut pochytí jednoduchá pravidla. Mohou mít sice v první partii problém sledovat všechny možnosti, které hra nabízí - akce pod kartami, žetony ve městech, karty událostí, ale během několika minut jim přejde systém do krve, protože na sebe všechno logicky navazuje a všechny akce mají své pochopitelné místo.

K tomu, abyste jako první dosáhli londýnského přístavu, budete potřebovat nejen správnou taktiku, ale i trochu štěstí. V kvalitním vyvážení obou složek se ukrývá tajemství zábavnosti Cesty kolem světa za 80 dní a právě to ji dělá přístupnou všem zájemcům bez rozdílu věku a zkušeností.

Taktika odpovídá v každém tahu tomu, kterou z karet si vezmete. Ve vašem rozhodování však nebudou hrát roli pouze čísla v její horní polovině, ale také akce pole, na němž karta leží a kterou můžete po sebrání karty využít. Často právě tyto akce jsou jazýčkem na vahách, který rozhodne, kdo se dostane do vedení. V této hře se totiž nemůžete soustředit pouze na to, jak se dostat z města, ve kterém se právě nacházíte do toho následujícího, ale musíte také myslet na zbytek cesty, která leží před vámi a šetřit si potřebné karty v ruce. Každá trasa mezi městy využívá rozdílné dopravní prostředky, takže je důležité umět si vybírat a využívat ve správný čas správné karty.

Velmi podstatné je omezení pohybových karet v ruce, které musíte striktně dodržovat. Hráči pak často stojí před těžkou situací, kdy musí utratit spoustu dní za cestu lodí, protože nemohou využít žádný jiný dopravní prostředek nebo musí čekat na další tah.

Náhoda někdy nebude chtít pustit hráče z města, ve kterém jsou. Ale takové přece cestování kolem světa je, plné nečekaných nástrah a nebezpečí. Nejedná se o procházku růžovým sadem, jak nás přesvědčil ve svých příhodách již zmiňovaný Willy Fog.

Ačkoliv některé z těchto vlastností Cesty kolem světa za 80 dní mohou vypadat jako pouhá práce štěstěny, mají nezanedbatelný vliv na dojem z opakovaného hraní. Každá partie se liší nejen díky různým kartám, které hráčům přichází z balíčků, ale také náhodným rozmístěním žetonů do měst. Dobře načasovaný příjezd do města na druhém místě může někdy mít mnohem větší hodnotu než vedení, protože cenné žetony, které si první dva rozdělí, se mohou výrazně lišit.

Mohli byste si myslet, že toto braní žetonů společně se sebráním karty, po které soupeř touží, jsou jediné interakce, které tato hra nabízí. Ale to jste zapomněli na detektiva. Jeho vliv na partii je někdy velký a někdy se naopak cestovatelům zcela vyhne, záleží pouze na pojetí hráčů, jestli si nazvájem škodí, nebo si prostě jen chtějí odstranit z cesty nástrahu.

Pro zesložitění je možné hrát variantu, že pokud někdo z hráčů zůstane stát ve městě a čeká na další tah, musí za toto čekání zaplatit jeden den. Pokud chcete toto pravidlo využít, uvědomte si však nejdříve, že většinou hráči čekají, protože nemají správné karty. Znamená to tedy, že úprava ještě zvýší vliv náhody na partii.

Počet hráčů je na krabici uvedený od dvou do šesti. Z našich zkušeností však hra ve dvou postrádá tu důležitou dávku napětí, hráči si moc často nepřijdou do cesty, a jakmile se jeden dostane do vedení, těžko se dohání. Oproti tomu vyšší počet figurek na mapě světa dělá z partie úplně jiný zážitek. Proto Cestu kolem světa doporučujeme hlavně těm rodinám, u kterých se do partie většinou zapojí více než dva hráči.

Protože se jedná o rodinnou hru, je zřejmé, že si ji zahrají bez problémů i děti. Oficiálně doporučená věková hranice je deset let, ale partie se mohou zúčastnit i děti o rok nebo dva mladší a užijí si také spoustu zábavy. Velký podíl na tom má také krásné zpracování celé hry. Velké dřevěné figurky, krásné kresby na hracím plánu i na kartách, žeton začínajícího hráče ve tvaru náprsních hodinek, vše je laděno do období, kdy Willy Fog svoji cestu údajně uskutečnil. A vy máte takové podvědomé nutkání s hrou podle jejího "stáří" zacházet.

Her se stejným tématem i názvem existuje hned několik, za všechny jmenujme alespoň výtvor známého designéra Wolfganga Kramera z roku 1986.
V hlasování o českou Hru roku získala Cesta kolem světa za 80 dní v posledních dvou letech dvě nominace. Ve světovém měřítku zaznamenala v roce 2005 nominace na Spiel des Jahres i na International Gamers Award.

Cesta kolem světa za 80 dní nemá ambice stát se nejlepším simulátorem cestování, ani dokonale taktickou bitvou, ve které rozhoduje pouze mysl. Naopak už od první chvíle v ní každý uvidí jednoduchou rodinnou zábavu, která vše postavila kolem silného tématu lákajícího každé dobrodružné srdce. A právě taková cílová skupina bude vděčným publikem této hry a určitě si užije v jejím světě spoustu dobrodružných cest.

Recenze převzatá ze serveru DeskoveHry.com
http://www.deskovehry.com/s-pribehem/315/recenze-cesta-kolem-sveta-za-80-dni


Vytvořeno:  02.03.2011 uživatelem rulen . Hodnocení:
Kdo dřív příjde, ten dřív mele! Nebo ne?
Dlouho jsme si chtěli tuto hru pořídit, protože nám už sám nápad příšel zajímavý a atraktivní. Když jsme jí konečně měli doma a zasedli k hracímu stolu, nebyli jsme zrovna 2x nadšení, z toho, co na nás v krabici čekalo. Základní hrací deska je hezká, jen co je pravda, ale zbylý materiál je, řekněme, velice skromný - co do počtu i do provedení. Po přečtení pravidel, které zvládnete nastudovat cca za 10 minut se můžete pustit do hraní. Princip hry spočívá v tom, že kdo stráví na cestě kolem světa méně dní, vyhrává. Při cestě z Londýna zpátky do Londýna procestujete několik měst, do kterých se dopravujete lodí nebo vlakem, jejich kombinací, případně balonem, v jedné etapě hry dokonce slonem (ovšem v případě, že ho máte k dispozici). Cestovní karty (vlak, loď)si vybíráte vždy na záčátku každého kola, k nim jako bonus můžete využít nějakou akci (let balónem, zisk mince, kartu náhody, přestěhování detektiva aj.) Na kartách je vždy uveden počet dní, které strávíte na cestě při jejich využití.
Je nutno podotknout, že hra je mnohem zábavnější ve více lidech, ve dvou to přece jen není úplně ono. Doporučila bych ji všem hráčům, kteří chtějí jednoduchou hru, která nevyžaduje příliš času, ani strategické myšlení a plánování.


Vytvořeno:  11.02.2011 uživatelem skyfire . Hodnocení:
Z Londýna do Londýna - vlakem, lodí, balónem a slonem
Jedná se o typickou rodinnou hru, která není nějak složitá a nezabere moc času. Ze zkušenosti můžu říct, že je velice rychle vysvětlena novým hráčům, kteří jsou schopní hned při první hře být zdatnými soupeři zkušenějším hráčům.
Další výhodou je, že hra je až pro 6 hráčů, přičemž s přibývajícím počtem hráčů se nenatahuje herní doba (ta se pohybuje do max. jedné hodiny). Tah hráče je velice krátky. Vybere si z nabídky kombinací karet a výhod jednu kartu a buď provede cestu o jedno město dál nebo zůstane na místě a hned jede další hráč.
Náhoda ve hře hraje roli v podobě vyložených karet, ale každý má dost času si karty do ruky připravovat tak, ať je může co nejlíp použít, takže nejde říct, že by náhoda hrála velkou roli, je to spíš takové dobře vyvážené koření téhle hry.
Zpracování hry je na velice dobré úrovni. Hraci deska je pevná a graficky dobře provedená a přehledná. Kartičky jsou standartní a potěší velké dřevěné figurky hráčů a detektíva. V krabici je dost přihrádek na pohodlné uložení všech komponentů.
Na systému hry se mi hodně líbí to, že i když někdo objede Zeměkouli jako první, vůbec to neznamená, že vyhrál, ale do poslední chvilé musí s napětím čekat, jestli se to někomu nepovede za míň dnů než jemu. Takže třeba už je někdo tři kola v cíli, s tím, že to stihl za 76 dní, ale pak někdo do cíle dorazí a na počítadle dnů má 75, takže přeskočí v konečném pořadí hráče co tam byl dřív.
Na závěr můžu jen uvést, že hru jsme hráli ve 4,5 a 6 hráčích a ve všech počtech je hra super. Hráváme doma hodně her a střídá se u nás hodně hráčů, ale málokterá hra si získá úplně všechny. Cestě kolem světa se to povedlo.


Vytvořeno:  12.11.2008 uživatelem pogo . Hodnocení:
CESTA KOLEM SVĚTA ZA 80 DNÍ
Recenze vyšla v časopise Pevnost č. 11/2008, autorem je Filip Gotfrid

CESTA KOLEM SVĚTA ZA 80 DNÍ

Jseš Willi Fogg, všem známý, máš dobrodružné plány, velkou cestu chystáš. Máš pověst gentlemana, tvůj život, to je změna, důkaz hned nám dáš. Dál to znáš: Barnabáš, pak Čiko šampion, a malá Romy, princezna, vždy půvabná a líbezná...

Snad mi Jules Verne odpustí, ale přiznejme, že málokdo udělal pro popularizaci jeho románu tolik, jako tenhle španělský seriál a jeho kongeniální český dabing. Nyní se velká rodina adaptací dobrodružství Philease Fogga rozšiřuje o deskovou hru - a dělá dobře.

Jdeš, ať tmou noční či dnem,

cíl svůj máš pouze ten, projít Zem za osmdesát dnů... nebo dřív. Přitom paradoxně neplatí, že kdo se vrátí zpátky do Londýna jako první, vyhraje. Ale o tom později. Nejprve vás čeká deset etap cesty, které musíte absolvovat prostřednictvím cestovních karet znázoňujících vlak či loď, potažmo za pomoci bonusových akcí ‘balón’ a ‘slon’. Každý přesun trvá určitý počet dnů a je zčásti na vás, zčásti na náhodě, jak dobře se vám podaří zkombinovat dopravní prostředky, aby vás časově vyšla cesta co nejlevněji. Výběr cestovní karty, kterým hráč povinně zahajuje svůj tah, navíc přináší vždy nějakou výhodu, ať už v podobě mince, další karty dopravního prostředku či události, nebo již zmíněného balónu.
Přesun do další destinace není povinný - občas hráč pokračovat nemůže, neboť nemá k dispozici karty patřičných dopravních prostředků, občas nechce, protože mu to nepřijde výhodné, nebo naopak proto, že to výhodné je. Na prvního a posledního návštěvníka každého města totiž čekají zvláštní žetony, které mu pomohou k dalšímu bonusu, nebo uškodí protihráčům ztrátou jednoho dne.
Kartami - tedy těmi osudovými, na ty herní nemá pražádný vliv - může také zamíchat detektiv. Ano, starý dobrý Fix (nebo Dicks a Bally, chcete-li). Sejdete-li se na konci svého tahu s černou figurkou v jednom městě, stojí vás to dva dny, a protože právo postavit vám toho čmuchala do cesty mají všichni hráči, je třeba mít se na pozoru.

Svět je kulatý jak míč,

stačí přečíst si klíč a kouzlo hry pochopíš... opravdu snadno a rychle. Pravidla i patnáct karet událostí (většinou kladných, ale občas také přinášejících zpoždění a potíže padni komu padni) je pečlivě vyvedeno v češtině včetně názorných popisků; žádný rychlokvašený překlad na cáru papíru, při jehož čtení pořád koukáte do originálu na obrázky. Snad jen určování vítěze mohlo být jednodušší, ale Phileas Fogg si koneckonců taky nejprve myslel, že prohrál.
To nejlepší na celé hře ovšem je, jak věrná je duchu románu. I ve více lidech je příjemně svižná, klade rozumně umírněné nároky na taktiku, nepřehání to s náhodou a dovoluje vám napomoci svému štěstí penězi. Prostě vás vrátí v čase do chvíle, kdy jste dočetli poslední stránku Vernovy knihy a říkali jste si: tohle bych chtěl zažít. Nyní máte příležitost.

90%


Vytvořeno:  05.09.2008 uživatelem pogo . Hodnocení:
Cesta kolem světa za 80 dní
Autorem recenze je Láďa Smejkal, Zdroj: www.svet-deskovych-her.cz/cesta-kolem-sveta-za-80-dni-a-94.html.

Cesta kolem světa za 80 dní je zábavná hra, ve které hráči napodobují hrdinu románu Julese Verna Philease Fogga v jeho souboji s časem na cestě kolem světa. Hra vychází v českém vydání snad symbolicky v roce, ve kterém uplynulo 180 let od narození geniálního francouzského spisovatele.

Zpoždění vlaků, nespolehlivost lodní dopravy, rozmary počasí a jiné nečekané události zde přebírají karty. Ve hře se vyskytují karty dvojího druhu. Jednak jsou zde dopravní prostředky - vlaky a lodě, pomocí kterých hráči cestují mezi jednotlivými městy. Hodnota karty určuje počet dní, který cesta potrvá. Kromě cestovních karet obsahuje hra sadu karet událostí, které mohou hráčům některé úseky cesty výrazně zkrátit a dohnat tak soupeře.

Podle počtu hráčů je v každém kole k dispozici až šest různých akcí. Na začátku kola je ke každé akci vyložena jedna cestovní karta. Hráči si postupně od začínajícího hráče zvolí akci a společně s ní získají i jednu z karet. Nyní se musí rozhodnout, zda budou pokračovat v cestě nebo počkají na výhodnější okamžik.

Přesun mezi dvěma sousedními místy stojí vždy nějaké cestovní karty. Pokud je potřeba zahrát dvě karty jednoho druhu, mohou hráči ušetřit čas, pokud zahrají karty stejné hodnoty. V tomto případě se tato hodnota počítá do spotřebovaného času pouze jednou.

Co hráčům brání v tom, aby si v klidu londýnského klubu výstředníků počkali na ty správné karty? Především to, že první, kdo dorazí do každého z míst na trase, získá malou výhodu proti ostatním (obdobně je odměněn vždy i poslední hráč). Dalším pádným argumentem pro opuštění tábora je detektiv. Pokud je hráč na konci tahu na stejném místě jako detektiv, ztrácí vyšetřováním dva dny.

Úplně nejhorší, co vás může potkat, je ale to, že nestihnete dorazit včas zpět do Londýna. Ono totiž kromě oficiálního času, který je zobrazován na časové ose na okraji herního plánu, existuje ještě jakýsi "druhý" čas. Jakmile první hráč dorazil do cíle v Londýně, na konci každého kola všichni hráči, kteří jsou ještě na cestě, ztrácí jeden den. Pokud poslední hráč nestihne dojet do Londýna současně s ostatními (ve stejném kole), obsadí poslední místo.

Cesta kolem světa za 80 dní je vydařená rodinná hra, která ale dokáže pobavit i zkušené herní harcovníky. Navíc díky krátké hrací době často nezůstane jen u jediné partie. Pokud vám nevadí, že ve hře skutečně bojujete nejen proti spoluhráčům, ale především s náhodou a nepřízní osudu, určitě si ji oblíbíte.



Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Cesta kolem světa za 80 dní' obsahuje 6 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 16.01.2009 v 15:37 uživatel REM.

Nadpis příspěvkuVytvořil uživatelVytvořeno
Cesta kolem světa za 80 dníver30.11.2008 16:25
Re: Cesta kolem světa za 80 dnítenista30.11.2008 20:18
Re: Cesta kolem světa za 80 dníver02.12.2008 06:47
Re: Cesta kolem světa za 80 dní32may28.12.2008 01:58
prosím o radujitulka16.01.2009 11:41
Re: prosím o raduREM16.01.2009 15:37

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zobrazit všechny příspěvky

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |