Hrajeme.cz

Emerald

Originální název:
Emerald
Rok vydání:
2002
Počet hráčů:
2 až 5
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 10 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie:

Popis

Čerstvě vylíhlé dračí mládě Emerald se nejlépe cítí v doupěti plném zlata a drahokamenů. Nad mladým drakem ve dne v noci bdí jeho matka. Dračice dobře ví, že na poklady ukryté v dračí sluji, má zálusk každý rytíř, vyskytující se v okolí…

Hráči představují právě skupinky rytířů, kteří se snaží proklouznout nepozorovaně kolem dračice a získat co největší část pokladů ukrytých uvnitř sluje.

Další informace

Míra náhody

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání

Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci

Autoři

– Funagain Gameweb
– BoardGameGeek
– Pravidla hry (www.deskovehry.cz)
– Internetový obchod
– Možnost nákupu na Slovensku.

Recenze

  1. Opat

  2. Tramvaj

  3. Skywalker

  4. Mick

  5. Warfery

  6. Arvi

  7. Žížalka

  8. Markéta

  9. Flamberg

  10. Kreator

  11. Gally

  12. Tacud

  13. tučňák

  14. Richmond


    O dracích je známo, že mají rádi poklady. Jedna taková dračice Emeralda jich má ve své sluji požehnaně. Pověst o velikých pokladech se roznesla do širokého okolí a na hrad, poblíž jeskyně se začínají sjíždět rytíři, aby ukořistili alespoň část z dračích pokladů. Jenže dračice poklady zadarmo nedá (chrání i své mládě v nitru jeskyně). A tak se možná stane, že se někteří ze statečných rytířů z dobrodružné výpravy nevrátí.

    Vaší úlohou je provést skupinku rytířů nebezpečnou cestou až do dračí sluje a nashromáždit pokud možno co nejvíce peněz, drahokamů a pokladů.

    Pohyb rytířů je řešen bez pomoci kostky. Hráč pohybuje figurkou rytíře o tolik políček, kolik je rytířů na jeho výchozím políčku. Obývá-li tedy políčko 5 rytířů, hráč posune figurku právě o 5 políček. Je možné pohnout až 2 figurkami, ale nikdy ne jednou figurkou dvakrát po sobě. Nabízí se tedy hodně prostoru pro taktické uvažování o nejvýhodnějším pořadí posunu rytířů, protože pokud hráč získá nějakou kartičku s drahokamem, penězi či pokladem, jeho tah končí.

    V samotné dračí sluji jsou rozmístěny drahokamy čtyř typů (barev) a peníze v hodnotách 1 až 5. Na samotném konci jeskyně navíc čekají na rytíře 4 speciální poklady, jejichž rozebráním hra končí.

    Pokud rytíř vstoupí na políčko v jeskyni musí si vybrat jednu z karet reprezentujících drahokam nebo peníze. Dračice se pohybuje po omezené dráze, která se posouvá směrem k nitru dračí sluje a pohybuje se pouze tehdy, když rytíř vstoupí na políčko, kde je dračice či na políčko vytyčeného území pro dračí pohyb. Pouze v tento moment přichází ke slovu speciální kostka s čísly 1-3. Rytíř, který má tu smůlu, že dračice skončila na stejném políčku se může vyplatit penězi. V opačném případě skončí jako „hračka“ pro dračí mládě. Protože se v pozdější fázi hry stává, že na políčku, kam vstoupí dračice je více rytířů, je na vůli aktivního hráče, určit chudáka, který bude muset řešit výše zmíněné dilema.

    Při závěrečném bodování hrají ještě velkou váhu bonusové karty, které jsou udíleny za nejvyšší počty drahokamů v příslušné barvě a za prvenství v dosažení drahokamů všech barev.

    Hra mně překvapila tím, že i přes jednoduchý herní mechanismus, je možné ji hrát s chutí i poněkolikáté. Drobná výtka směřuje k tomu, že často vyhrává hráč, jenž začíná. Ovšem toho se dá na druhou stranu i využít při hraní s menšími dětmi.

  15. Čajovna 82 vůní

  16. pogo

  17. Matěj Baťha

  18. Jaromír Kovařík

Přidat recenzi