Hrajeme.cz
DomůKatalog herNezařazenéWorld of Warcraft: The Board Game

World of Warcraft: The Board Game

Originální název:
World of Warcraft: The Board Game
Rok vydání:
2005
Počet hráčů:
2 až 6
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Velmi dlouhá hra – trvá většinou více než 2 hodiny
Doporučení rodiny:
Tuto hru vám nedoporučujeme, najdou se pro vás lepší hry.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie:

Popis

Hra na motivy počítačové hry. Týmová hra, kde každý z hráčů pomáhá jedné straně (Aliance x Horda). Máte na výběr z velkého spektra charakterů. Postupně procházíte bájnou zemí Lordaeron. Čekají vás stále nové a těžší nástrahy mýtického světa, doplněné o úkoly a vylepšení jednotlivých hrdinů. Zabíjejte nestvůry a získávejte slávu pro vaší stranu.

Další informace

Míra náhody

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání

Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci

, , ,

Autoři

,

– Funagain Gameweb
– BoardGameGeek
– Fantasy Flight Games

Recenze

  1. Kantry

    Hráči počítačového wow by si měli zahrát aspoň jednou, jinak se žádné velké překvapení nekoná. Hra se hraje celkem dobře, ale žádná přehlídka nějak vynikajících nápadů to není. Během pár let odehráno několik her 1v1, 2v2. Ve čtyřech rozhodně lepší. Pravidla nejsou nijak složitá, stejně jako celkový průběh hry. 2.7/5

  2. milank

    Velká část produktů od Fantasy Flight Games (FFG) úspěšně lákají hráče zpracováním oblíbených témat jako jsou filmy, seriály a počítačové hry (např. AGOT, LOTR a XCOM). Tentokrát si FFG vzalo do parády celosvětově oblíbenou onlinovou hru World of Warcraft. FFG k tomuto úkolu přistoupilo zodpovědně a drží se svých standardů, takže hra obsahuje hromadu pěkných miniatur, karet a žetonů. Miniatur je opravdu hodně – 136. Pravidla jsou přehledná a i když se k ním člověk párkrát vrátí, tak hra není těžká. Zde bohužel chávala končí.

    Hru jsem hrál pokaždé ve 4, což mi přišlo vzhledem k délce tahů ideální. Vždy hra trvala okolo 4 hodin a ke konci jsme mleli z posledního. Hra se snaží simulovat online WoW tak, že proti sobě hraje tým aliance a hordy. Hráči kontrolují svého hrdinu a tím společně nebo zvlášť plní úkoly, které obnášejí pouze zabijení příšer na mapě. Tím získávají vybavení a nové schopnosti. FFG se nevědomky podařilo i ztvárnit nudnou repetivnost „farmení“ v online hrách. Vývoj a nové schopnosti postav jsou docela zajímavé, ale ve většině případů přidávají kostky do soubojů. Ke konci hry člověk hází 21 kostkami bez další větší interakce.

    Když už jsem zmínil interakci, tak mě hodně překvapilo, jak hra separuje oba týmy. To se projevuje tak, že jeden tým hází kyblíkem kostek a druhý tým si mezitím počítá potřebné kostky, protože nějaké sofistikované plánování není potřeba. Hráči se můžou napadat, ale přišlo mi, že za to hra dostatečně neodmění. Namítnete-li, že drtit alianční špínu je odměna sama od sebe, tak máte samozřejmě pravdu! Velké finále je v podobě zasypání hlavního záporáka kostkami, případně velké bitky mezi hráči, která je docela náročná, protože v krabici není dost kostek.

    Pro fanoušký Warcraftu to za zkoušku to určitě stojí, nícméně od her v této cenové skupině čekám víc než jen „pár her je fajn, ale pak to přestane bavit“.

  3. Orel91

    Pakliže nejste velkým fanouškem PC hry WoW, nebude vás tato hra s největší pravděpodobností bavit. Celý koncept hry se totiž prakticky skládá z jednotlivých tahů dvou frakcí, aliance a hordy, kdy se jedna i druhá strana snaží plnit úkoly, aby co nejrychleji vylevelovala své postavy na maximum do závěrečného souboje s bossem či střetnutí mezi hráči. Ve chvíli, kdy je na řadě jedna frakce, ta druhá prakticky jen sedí a kouká, většinou to trvá 10-15 minut, než oponenti odehrají své kolo. Pak se role vystřídá a čekají soupeři. V takovémto duchu až do konce, který díky složitosti hry přichází nejčastěji až po šesti hodinách.
    Na druhou stranu, propracovanost levelování postav a jejich vylepšování (ať už pomocí nových kouzel či útoků, nebo skrze předměty) je velice zdařilá, což nadchne každého milovníka RPG. Navíc, každá postava má více možností, jak za ni hrát (na základě vylepšovaných kouzel a abilit), což ještě více rozšiřuje variabilitu hry.
    Samotná hra je pak velice krásně vytvořená, ať už herní plán, či samotné figurky (včetně obrovského množství figurek příšer).
    Nicméně, hratelnost jako taková, je spíše nižší a hru docení vážně jen fandové World of Warcraftu nebo žánru RPG. Pakliže máte rádi RPG, ale nejste fanoušci WoW, doporučil bych vám poohlédnout se po nějaké jiné alternativě, např. po hře Dorn.

    + Propracovaný RPG systém
    + Více možností jak hrát za svou postavu
    + Krásné zpracování herního plánu a komponent, pěkný design figurek

    – Náročná na pochopení
    – Velice dlouhá hra (4 a více hodin)
    – Když nejste na tahu, stává se nudnou
    – Příliš vysoká cena (odpovídá obsahu krabice, ale i tak je pro mnohé spíše nedostupná)

  4. dagul

    Tato hra vás uchvátí krásnou grafikou,hezkými figurkami a velikánskou krabicí,ale tím to končí.Hra je nudná,každý hráč si hraje na svém písečku,nenutí vás to vůbec bojovat s protihráči,atmosféra vás vůbec nevtáhne,jen házíte kostkama a házíte a házíte…Levelování je jednoduché,záleží jen na skoku na druhou úroveň:( úrovní je jen 5 ,což u WOW je málo.Tato hra je pro mě velké zklamání.Doporučil bych to asi jen velkým fandům PC hry.

  5. Kentril

    Je to jedna z mych prvnich velkolepych her. potrebujete opravdu velky prosotr na hrani, pocatecni nastevni je umorne a prubeh hry take. Nejdulezitejsi je prekonat prvni dva levely rychle, abyste se co nejrychleji dostali na vysokou uroven a zabili hlavniho bose. Nicmene pokud hrajete 4, tak staci, kdyz se vam to 1-2x nepovede postoupit, ostatni vam utecou a uz je nedozenete. System hodu kostek a dice pool je jedinecny, grafika a plastove figurky maji velke plus. Pravidla jsou rozsahla. Presto, existuje par cest, jak tuto hru hrat a vyhrat. Cili kdo ma rad putovani po svete WoW, zkuste si ji nekde zahrat a posoudite sami.

  6. cinan

    neskutečně dlouhý setup, extrémně dlouhá hra, zabírá strašně místa – jen pro opravdové fajnšmekry.
    Co vím tak většina lidí co si to koupila tak to hrála jen jednou nebo vůbec.

  7. Bishamon

  8. Blackhex

  9. Lofud

  10. AMW

  11. Ajgor

  12. Zafi

  13. ZdenT27

  14. Milosh

  15. WooDoo1208

  16. Dave

  17. Smith-g

  18. Guelin

  19. Voodoomaster

  20. Akilian

  21. dudo147

  22. Sparkmage

  23. Lemra

  24. nagas

  25. kubiceq


    Jsem dnes již letitým hráčem WoW online a to v kombinaci s faktem, že rovněž sbírám deskovky mě přímo přikazovalo tuhle deskovku pořídit.

    V obří krabici (která doslova přetéká kartami, tokeny, figurkami atd. atd. atd.) se nachází mapa herního plánu, na které jsou Eastern Kingdoms, konkrétně: Tirisfal Glades, Silverpine Forest, Hillsbrad, Arathi Highlands, Hinterlands, Western a Eastern Plaguelands.

    Každý hráč hraje za jednu z předem definovaných tříd povolání toliko známých z online verze (shaman, warrior, rogue apod.). Každé povolání s sebou přináší naprosto odlišné styly hry a i možných předmětů, které je možno používat.

    Cílem hry je vybavit svojí postavičku co nejlepším vybavením a na konci hry zabít jednoho ze tří možných bossů – DoomLord Kazzak, Nefarian a případně KelThuzad. Pokud se nepodaří bosse zabít (což je velice těžké a nedá se to skoro stihnout) přichází na scénu finální PvP (player vs. player) kdy alianční hráči bojují proti hordě. Kdo vyhraje finální souboj tak vyhraje i hru.

    Samotná hra se skládá s řešení setkání na hracím plánu. Ty jsou dvojího charakteru. Jsou to monstra nasazovaná v rámci setupu hry (pro hráče WoW/mmorpg se jedná o standardní moby) a pak jsou zde monstra pro řešení questů, které jsou pro každou stranu (aliance/horda) zvlášt. Pokud se podaří vyřešit kvest (tj. zabít požadované moby) tak je odměnou zlato a vybavení. V základní krabici jsou předměty z pre-TBC (datadisk č. 1 k online hře) éry.

    Srdcem celého deskového WoW je boj. Ten dokáže být bohužel místy velice frustrující když se skupinka dobrodruhů vydá na splnění nějakého úkolu a v absolutním šoku zjistí, že pro splnění úkolu je nejdřív nutné zabít default monstra (nasazovaná při setupu) a pak ještě zabíjet monstra úkolová. Pár neúspěšných hodů a z nablýskané výpravy se stane běh ze hřbitova (podobně jako v online verzi). Hlavním předpokladem je tedy maximální možná míra týmové hry. Některá setkání není absolutně možné vyřešit jako jednotlivec.

    U herního času je dobré počítat minimum 4 hodiny. Řešení úkolů a soubojů je místy na dlouho. Samotný setup hry zabere +- necelou hodinu. Časy uvádím orientačně – určitě se najdou i rychlejší a zručnější hráči :).

    Budete potřebovat rovněž i velký stůl, protože samotný plán je obrovský a to nemluvě o rozložení dalších karet, character sheetů apod.

    Závěrem: Pro hráče online verze je tohle moc pěkná deskovka, pro ostatní bych doporučil asi jiné hry (Talisman apod.). V současné době jsou dvě rozšíření a jedním z nich je rovněž i Burning Crusade, který obsahuje mapu Outlands a rovněž i hromadu předmětů dostupných právě v BC. Pravidla jsou docela dobře napsaná (eng verze) a je dobré se připravit, že souboj není věc zrovna dvakrát intuitivní, ale dá se dostat do krve. Jednotlivá povolání jsou hodně podobná online verzi, ale není tomu tak u některých abilit. Ty jsou v rámci deskové verze místy dost změněná a místy nám zůstaval rozum stát.

    Vzhledem k investici (základ stojí cca 2500) je dobré celou věc dobře rozmyslet, protože optimální počet hráčů jsou minimálně 4. Dá se to hrát i ve dvou, ale pak budete muset hrát za 2 postavy najednou což bych osobně neriskoval. Maximální počet je 6 lidí což pak umožní hrát 3v3 a tak i řešit setkání a úkoly rychle a i bez zbytečných ztrát.

  26. Bruno

  27. hrhr2

  28. Kentril

  29. Kroll

  30. rudys

  31. Slider

  32. Martin

  33. rix

  34. Macho

  35. Richmond

Přidat recenzi