Recenze: Lepkouni jsou bláznivá hra s dlouhými jazyky

Jednou z letošních novinek, které jsme si již mohli vyzkoušet a jsou k dostání v obchodech, je hra Lepkouni. Je to akční, bláznivá hra především pro děti, ale legraci si s ní užijí i dospělí. Lepkouny si zahrajete ve 2–6 hráčích od 6 let, ale šikovný předškolák ji zvládne také. Ve hře představujete samotářské chameleony, kteří pomocí svého dlouhého jazyku loví hmyz. Ten nejrychlejší jedlík zvítězí.

Před začátkem hry rozhodíte náhodně po stole pět sad žetonů hmyzu rozlišených barvou. Každá sada obsahuje šest různých druhů: vážka, pavouk, moucha, kudlanka, komár, housenka. Mezi nimi se schovávají vosy se svými žihadly.

Hraje se na několik kol. V každém se pomocí lepkavých jazyků snažíte všichni najednou chytit „zvířátko“ určité barvy, které určí dvě kostky. Komu se to podaří, získá žeton dobroty. Má to však háček. Na jeho jazyk se nesmí současně s požadovaným zvířátkem nalepit vosa. Vítězem se stane hráč, který jako první získá pátý žeton dobroty. Stane se nejrychlejším chameleonem.

Jak vidíte, pravidla jsou jednoduchá. Díky své akčnosti, a především výborně fungujícím lepkavým jazykům je pro děti nesmírně zábavná a nedokáží se od ní jen tak odlepit. A to doslova, i když pravidla výslovně výslovně zakazují, aby hráči mířili na obličej jiného hráče, nějakému tomu zásahu různých částí se nejspíš nevyhnete. Záleží přirozeně i na počtu hráčů.

Hra vytváří nejrůznější vtipné situace. Dva se „perou“ o nebohou housenku, zamotají se jim vzájemně jazyky, a než se uvolní, má ji třetí. Hmyz také nebudete lovit jen na stole. Nečekáte přeci, že se jen tak nechá chytit. Doporučuji proto, abyste hráli v prostředí, kde je místo kolem stolu a kde vám se vám žetony neztratí, když se rozletí po okolí.

Lepkouni představují ten tip bláznivé hry, kterou především děti ocení. Je rychlá, živá, akční. Vyžaduje postřeh a také trochu šikovnosti. Oceňuji na hře její zpracování. Žetony jsou z tvrdého kartonu v pěkné grafice. Jen růžová s fialovou se trochu pletou, ale to není úplně na škodu. Především lepkavé jazyky se povedly. Po hře je nesmíte zapomenout omýt vodou, aby vám posloužili i pro další partie.

Hru doporučuji především pro menší dětské skupiny a pro rodiny. Třeba vám poslouží jako vstupní hra pro herní odpoledne s dětmi. Partii zvládnete do 15 minut. Po skončení hry je potřeba dobře zkontrolovat, zda máte všechny součásti hry.

Lepkouni – základní informace

Autoři: Théo Riviére, Cédric Barbé

Počet hráčů: 1–6