Hrajeme.cz
DomůKatalog herNezařazenéRace for the Galaxy: Rebel vs Imperium

Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium

Originální název:
Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium
Rok vydání:
2009
Počet hráčů:
2 až 5
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie:

Popis

Druhé rozšíření ke hře Race for the Galaxy (Dobyvatelé vesmíru). Hra obsahuje nové karty. Dochází k vyostření konfliktu mezi Rebely a Impériem, což přináší do hry také interakci mezi hráči. Při kombinaci obou rozšíření lze hru hrát až v 6 hráčích.

Další informace

Míra náhody

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání

Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci

Autoři

– BoardGameGeek

Recenze

  1. Michal


    Race for the Galaxy: Rebel vs. Imperium

    Rebelové proti Impériu je druhé rozšíření Dobyvatelů vesmíru, vydaných u nás firmou Albi a jako v prvním případě, česká mutace se nechystá, fanouškovi nezbývá, než aktivovat znalosti cizích jazyků.
    Tematicky se ve hře stupňuje konflikt mezi Impériem a rebelujícími světy, velký prostor dostávají mimozemské a „zelené“ karty.

    Hra obsahuje sadu akčních karet pro šestého hráče, nějaké bodové žetony, tři startovní světy a 41 herních karet. Dále obdržíte 5 nových destiček cílů a další žetony pro solitérní hru. Nový herní mechanismus umožňuje dobývání planet soupeře, s tím souvisí i obsažený herní materiál: počítadla vojenské síly a 24 dřevěných kostiček sloužících jako značky (polovina je pěkně růžovoučkých).

    Tak jako v základní hře měly největší význam planety novinek a těžební, zde vstupují do hry žluté mimozemské, jejichž planety jsou sice drahé na vyložení (mají hodnotu i 7 nebo 8), o to více bodů z nich však na konci máte. Význam mimozemského směru snažení podtrhuje karta cíle za tři první vyložené žluté karty a zejména šestková technologie, která vše zhodnotí ještě jednou.
    Smysl dostávají i světy produkující genetický materiál, které se dříve zdály být pouze do počtu, z nich konkrétně ty se zelenou značkou chromozómu X a zvýrazněným názvem Vyspělý (Uplift). Zde se objevují nové karty tohoto typu, cíl za jejich vykládání, technologie s bonusy a zastřešující šestková technologie.
    Co se týká uvedení názvu Uplift v českém vydání jako Vyspělý: Tedy, výraz vyspělý je stejně dobrý, jako spousta jiných, jde ale o kontext a gramatické „směry“. Vyspělý (vodorovná šipka) znamená stav, kdy nás nezajímá, co bylo před tímto stavem, je to prostě na úrovni. Vy-spělý (šipka šikmo nahoru) určuje, že se z něčeho „podřadnějšího“ vývojem stalo něco lepšího, vyspělo to. A to přesně je Uplift – rasy uměle vytažené ze zvířecí existence (zde mimozemšťany) na úroveň myslícího společenství. Navíc tento název odkazuje na stejnojmennou SF sérii Davida Brina, která v češtině vyšla jako Sága o Pozvednutých… Tolik k termitům.

    Hráčsky nejatraktivnější se na první pohled zdá možnost přebírání vyložených vojenských planet soupeřů. O nějakou zběsilou řežbu však nejde. Dobývání má totiž spoustu podmínek. Předně: bojuje spolu Impérium a proti němu spojené světy rebelů. Z toho vyplývá, že musíte reprezentovat jednu ze znepřátelených stran, a to konkrétně pomocí vyložené karty Imperium Seat nebo Rebel Alliance. Ve chvíli, kdy jste se prohledali balíčkem až k některé z nich a draho ji vyložili (jsou to šestkové technologie), můžete ve fázi osídlení (ovšem místo vyložení své planety) zaútočit na vojenskou planetu jiného hráče. I zde je podmínka, tzv. zranitelnost: útočím-li jako rebel, musí mít napadený hráč vyloženu alespoň jednu imperiální kartu (fialový zvýrazněný nápis) jako znak zranitelnosti (ale nemusí jít o cíl útoku). A obráceně. Pak se z počítadla odečte vojenská síla útočníka i obrana napadeného světa a v případě shody či převýšení obrany se karta přesune na území útočníka. Já jsem body získal, soupeř ztratil a navíc jsem mu nejspíš snížil jeho celkovou sílu, jelikož spousta militantních světů celkovou sílu zvyšuje. Existuje i třetí karta (ve dvou kusech) umožňující převzetí – jednorázová Imperiální maskovací technologie, kdy zranitelností vůči ní je vojenská síla větší jedné. Kartu po použití, ať úspěšném či nikoli, odhodíte.
    Shrnuto: v malém počtu hráčů se nestane často, že by na převzetí došlo, prostě se k potřebným kartám nedostanete, čili se na tom nedá postavit herní strategie. Ale pravidla nabízejí pro hru dvou hráčů možnost zvolit si stranu, umístit jako startovní svět rebelskou nebo imperiální planetu a dostat do ruky potřebnou šestkovou technologii. A pak už jen zbrojíte a čekáte, kdy budete mít převahu, abyste protivníka zdrtili. Počítejte však s tím, že jak je Impérium silné v útoku, rebelové se můžou zakopat a s kartou Rebel Pact jsou téměř neprůstřelní. Záleží, co vám přijde. No, a vždycky existuje volba být neutrální, kopat minerály nebo vydělávat na společenských inovacích a být tím třetím, co se směje.

    Rozšíření (obě, není důvod si pořizovat pouze druhé, mám-li hru rád) obsahují to, co má správná expanze mít – nabízí nové herní mechanismy a strategie, zapojují další hráče, přidávají a doplňují herní motivy a celkově tvoří hru bohatší a méně náchylnou na obehrání.

  2. rach

  3. Ranca

Přidat recenzi