Hrajeme.cz

Insula

Originální název:
Insula
Rok vydání:
2009
Počet hráčů:
2 až 5
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 8 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie:

Popis

Může vyhrát ten, komu se podaří porazit vládce ostrova Kingoše a získat tak plody splněných přání z prastarého stromu. Může vyhrát i samotný vládce ostrova a proměnit všechny hráče v další strážce bloudící bez duše ostrovem. Temnému pánu hraje do karet vaše soupeření, které šikovně – pomocí systému kleteb využívá ve svůj prospěch. Někdy tedy může být dobré spojit své schopnosti jak v průběhu hry, tak na jejím konci ….

Další informace

Míra náhody

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání

Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci

Autoři

– BoardGameGeek

Recenze

  1. Tindo

    Kdo porazí temného pán Kingoše? Když né já, tak nikdo! Tak by se dala popsat moje zkušenost s touto zajímavou českou hrou. Hráči hrají za dobrodruhy ve vizuálně netradičním fantasy světě. Vítězem se stane ten hrdina, který skolí temného pána Kingoše. Hráči občas spolupracují, občas si škodí a občas si škodí až tak moc, že se Kingoš zlověstně chechtá ve své citadele, protože ho hráči ani neohrozí a spějí k společné porážce. Hra je to ale velmi hezká a je radost, moci si jí zahrát. Nejen po vizuální, ale i mechanické stránce je hra zajímavá. Některé mechaniky připomínají hezké prvky z her jako jsou například Terra Mystica a Zaklínač. Přitom je tato hra mnohem starší, než obě zmíněné. Kdybych měl shrnout svůj dojem z této hry do jednoho slova, tak bych řekl, že je zajímavá. Toto slovo jí vystihuje více než cokoliv jiného. Je ale výborná? To možná jen v tom případě, že člověk má hodně rád škození.

  2. jarmuk

    Super nápad na koop i škodící hru. Né každýmu sedne grafika

  3. Polylux1


    Včera jsme zahráli první dvě hry a velké, velké pozitivní překvapení. Mám zcela diletantský dojem, že kdyby autor ubral grafice na osobitosti, mohlo by to mít o poznání větší komerční úspěch…

    Hra je svižná (cca 45 min. ve dvou), atmosférická, s větším než překvapivým množstvím taktických možností a slušnou dávkou správně mířené náhody.

    První hra probíhala tak, že jsme vyrazili každý na jinou stranu, a zatímco přítelkyně objevovala samé louky a jezírka, já si vyžíral zatuchlé remízky plné těch nejsilnějších „“humusáků““ (termín podle mě přiléhavější než „“strážci““. Ze všeho nejvíc mi připomínají kreveťáky z District 9). Když jsem pochopil marnost svého počínání a rozeběhl se po již vyšlapané cestičce, dometelil si to druhý dobrodruh až do citadely, dostatečně posilněn skalpy pár slabších humusoidů, a vytlouk z Kingoše duši.

    Tudy cesta nevede a druhá hra už taky byla zcela o něčem jiném. Můj žlutý permoník se držel modrého kolegy jako klíště a konečně jsem pochopil ten kompetetivně kooperativní princip. Zkrátka jeden objeví slabšího humusáka a už se těší jak z jeho snadného skalpu vytluče cenné odměny, když si to tam přifrčí kolega a polovinu odměn mu správným odhadem vyfoukne před nosem. Spolupráce v pravém slova smyslu přichází v úvahu jen v extrémně vypjatých momentech kdy už fakt teče oběma do bot, ale prostor pro záškodničení v podobě správně použitých kleteb a permanentího přisírání se je všeobjímající:-) Navíc se hraje v určitých „“dvoutazích““: hráč 1 – hráč 2 – boj – hráč 2 – hráč 1 – boj – hráč 1 atd… V každém dvoutahu se toho tak dá stihnout fakt hodně a hra se ve finále přelévala z jedné strany na druhou tak dlouho…až jsme po zásluze prohráli oba. Ale morálním vítězem, tedy tím kdo soupeři hodil pod nohy poslední – klíčový klacek, jsem byl já:-)
    Nechci se rouhat, ale hrozně mi to v téhle nejistotě a napětí až do konce připomíná Cyclades…

    Nebýt dosti nepřehledně napsaných pravidel (samotná pravidla hry, když si to porovnáte, jsou ale jednoduchá, nepřekomplikovaná a velmi intuitivní), dal bych tady jasnou desítku. Takhle musím, chtě nechtě, půl bodíku strhnout, protože jsem poprvé (a to se hry obvykle učím z pravidel anglických a rozhodně obsáhlejších) musel vzít do ruky tužku, papír a udělat si v tom jasno černé na bílém…

    A kam to zařadit? Má to skvělou atmošku, přiměřený prvek náhody (překvapivě ne v soubojích, ale v tom kam vlezete. To se ale negativně projeví jen když to hrajete špatně a snažíte se frčet na vlastní pěst), velkou interakci, hratelnost, odhaduju že i znovuhratelnost, jednoduchost a přece ne primitivnost. Dotaženost, vyladěnost…helejte se, mě to přijde skoro až geniální. Takový chytrý a vizuálně (z komerčního hlediska: bohužel) hodně originální CzechTrash:-))) Pro mě velké překvapení a gratulace autorovi…

Přidat recenzi