Funny a párty hryRecenze

Recenze: Medvědi vs Mimina

Té chlupaté, hebké krabičky si nejde nevšimnout, kdekoliv se objeví. Originálním způsobem upozorňuje na novou Medvědi vs Mimina, kterou připravil stejný tým, jenž přinesl Výbušná koťátka. Jedná se o rychlou karetní hru pro 2–5 hráčů od 10 let.

Monstra bojují s miminy

Malé děti jsou obvykle spojeny s roztomilostí, nevinností, potřebou ochrany. S tím pracuje nová hra Medvědi vs Mimina, která je naopak představuje nebezpečí a hrozbu, s níž je potřeba se vypořádat. A vůbec nejsou roztomilá, ale ohavná a zákeřná. Proto sešíváte roztodivné medvědy a jiná monstra, aby ta hrozná mimina sežraly. Zvítězí ten, kdo jich sežere nejvíce.

Proti vám stojí tři různé armády mimin – pozemní, vodní, vzdušný. Na ně posíláte monstra odpovídajícího typu, která si připravíte. Mohou mít ve výsledku nejroztodivnější podobu, hlavu medvěda nebo i žraloka, rozličná těla, nohy či zbraně místo rukou.

Herní materiál, ukázka karet mimin a monstra.

Kromě karet najdete v krabici plátěný herní plán, který slouží k umístění dobíracích balíčků, armád mimin a odhozených karet. Kromě toho shrnuje základní pravidla. Každý hráč začíná s pěti kartami a ve svém tahu může odehrát dva, tři nebo čtyři tahy podle počtu hráčů (4, 3, 2). Na výběr má z těchto možností: dobrat si kartu, vyložit kartu nebo vyhlásit provokování mimin určité armády.

Kdykoliv si doberete kartu mimina, odložíte ji do armády mimin, tím je akce dokončena. Je to způsob, jak se mimina dostávají do hry. Pomocí vykládání karet pak vytváříte svá monstra. Vše tak směřuje ke střetu s miminy. Kdykoliv je některý vyprovokuje, musí se boje zúčastnit s příslušnou armádou všichni hráči. Ten, kdo mimina porazí, má nejsilnější armádu monster a její síla je větší než mimin (či rovna), získá všechny karty poražené armády mimin. Jejich hodnota představuje body do závěrečného vyhodnocení. Všichni ale odhodí svou armádu, která se účastnila boje. Bývá to proto taktickým prvkem, kdo a kdy a s kým vyprovokuje bitvu.

O zpracování krabičky jsem se již zmínili. Karty mají standardní kvalitu a jsou na nich vtipné originální ilustrace ve stejném stylu jako u výbušných koťátek. Šikovný je plátěný herní plán, který zpřehledňuje hru a po složení se dobře vejde do krabičky.

Medvědi vs Mimina je rychlá karetní hra určená spíše pro příležitostné hráče, při které se chcete bavit. Má natolik jednoduchá pravidla, že můžete prakticky hned začít hrát. Jen si ukážete způsob vykládání karet a vyhodnocení boje s miminy. Náhoda je nedílnou součástí hry. Dává hře napětí a variabilitu. Umožňuje vám vytvářet fantastická stvoření, s nimiž vytáhnete do boje.

Každý hraje sám za sebe, a tak se hodí občas zaškodit a poškádlit mimina, i když víte, že je nemůžete porazit. Další rozměr do hry vnáší speciální karty, které upravují základní pravidla a do hry přináší další možnosti. Díky masce například skryjete hlavu vašeho monstra, takže ostatní hráči netuší, k jaké armádě patří. Připojené nástroje vám zas poskytnou akci navíc.

Pokud tedy hledáte hru, u které se chcete pobavit bez hlubokého přemýšlení, tak si Medvědy vs Mimina určitě vyzkoušejte.

Ukázka hry.

Medvědi vs Mimina – základní informace