Hrajeme.cz
Soutěže

Soutěž o rodinnou hru Oříškobraní

Soutěžit o novinku Oříškobraní můžete do 22. dubna 2025. Můžete ji vyhrát, když odpovíte na tři jednoduché soutěžní otázky prostřednictvím soutěžního formuláře, budete fanoušky portálu Hrajeme.cz na Facebooku nebo registrovaným uživatelem Hrajeme.cz a když odpovíte na anketní otázku v komentáři na Facebooku nebo zde pod článkem na Hrajeme.cz. Viz podmínky soutěže níže.

Oříškobraní je původní česká rodinná hra s 3D herním plánem. Ve hře představujete veverky, které se setkali na vršku stromu, aby se rozhlédly, kde najdou oříšky, a aby se je pokusily posbírat dřív než ostatní. Vaše veverka se pohybuje po stromě pomocí čtyř kostek, kterými najednou hodíte. Barva hozené strany vám určuje, kam se můžete pohnout. Hráči mezi sebou závodí, kdo bude při sbírání rychlejší.

Termín soutěže: 10.–22. dubna 2025

Soutěžní otázky:

  1. Pro kolik hráčů je určena hra Oříškobraní?
  2. S jakými nepřáteli se můžete ve hře Oříškobraní setkat?
  3. Kdy u nás vyšla hra Oříškobraní?
  4. Anketa: Doporučili byste začlenění deskových her do výuky a škol? Jak by podle vás mělo proběhnout? (Odpovězte v komentáři pod článkem nebo na Facebooku.)

Své odpovědi pošlete prostřednictvím tohoto formuláře.


Podmínky soutěže

Do slosování budete zařazeni při splnění následujících podmínek:

1. Odpovědět správně na tři otázky prostřednictvím soutěžního formuláře. A to pouze jednou. Odpověď musí dále obsahovat: jméno a příjmení soutěžícího, název obce, e-mail a také odkaz vašeho profilu na Facebooku či uživatelské jméno na Hrajeme.cz.

2. Odpovědět na anketní otázku pod tímto článkem nebo na Facebooku (u příspěvku s vyhlášením soutěže).

3. Být fanouškem portálu Hrajeme.cz na Facebooku (Sledovat) či být registrovaným uživatelem Hrajeme.cz.

Mohlo by vás také zajímat

7 komentáře

Zuzana Jelínková 16.4.2025 at 18:21

Vědomostní hry ano, zvláště třeba ty v angličtině. Ale že by si měly děti hrát ve škole Istanbul jen proto, že mají zrovna v zeměpise Turecko, apod., to nedává smysl. Mnoho her je pouze zábava, byť rozvíjející logické myšlení a schopnost plánovat, ale po faktické stránce zcela svévolných, nemajících nic společného s realitou. Je to prostě většinou jen zábava. Škola má být sice hrou, ale vzdělávat má v reálných věcech, takže spíš než si hrát Mars Teraformaci ve fyzice, by bylo fajn jet se třídou do ZOO, ekocentra nebo vědeckého zábavního parku na chemickou show. Nicméně ty vědomostní a cizojazyčné hry by být ve výuce mohly.

fazul 15.4.2025 at 6:42

Tak některé žetonkové válečné hry by se daly asi použít ve výuce dějepisu, BIOS Genesis v biologii… Jinak by bylo určitě přínosné využívat deskovky ve výuce, ale asi by bylo potřeba vymyslet hry určené přímo pro výuku, které by nebyly pouze kvízové. Aby to byla pořád zábavná hra a přitom obsahovala i ten učící prvek dané látky.

Mr.Behemoth 14.4.2025 at 13:50

Rozhodně to zní fajn. Je mnoho her, které obsahují množství informací, takže by se to určitě ve škole neztratilo. Otázkou je, zda by bylo efektivnější tématické hry využít v rámci předmětu, ke kterému se vážou, nebo hry využít pouze v rámci družiny, případně nějakého kroužku.

jelinek777 13.4.2025 at 10:37

Ne. Ve školách by se mělo v prvé řadě učit kritické myšlení a schopnost vyhledávání informací, samozřejmě matematika, čtení a psaní. Ve druhé řadě skutečná fakta o našem světě (tedy fyzika, chemie, biologie, dějepis, zeměpis…). Věci, které si někdo zcela vymyslel, u kterých nejde o skutečný popis reality nebo které jsou pouhými volnočasovými aktivitami, by se do škol zavádět neměly, a ty které tam jsou, by se měly ze škol konečně vyhodit (básničky, literatura, výtvarná i hudební výchova, deskovky). Aspoň by bylo více času na výuku hodnotnějších předmětů nebo na realizování volnočasových aktivit – mimo prostředí školy, dobrovolně.

MM 11.4.2025 at 9:48

Urcite by to bolo fajn na rozvoj logiky (najma smatgames), ale mysim, ze by slo vyuzit (alebo mozno niekde aj vyuzivaju) aj vedomostne hry – na hodinach dejepisu ci prirodopisu by to mohlo byt pekne spestrenie. A najmensie deti sa kludne mozu zabavit s obycajnymi kockami – spocitat bodky na viacerych kockach, urcit, co je viac a co menej, zoradit od najvacieho atd…

bggx 11.4.2025 at 9:34

Mne ako hracovi hier by sa to urcite pacilo, ale vobec si neviem predstavit ako by to slo globalne. Mam problem dostat svoje vlastne deti k hraniu hier. Maximalne by som videl moznost na zaclenenie v ramci par hodin nejakeho volitelneho predmetu, kde by sa riesila nejaka logika, algoritmy alebo nieco podobne.

Vlaďka 11.4.2025 at 9:20

Ve družině u nás děti hrají hry normálně, moc je to baví. Ve škole bude asi hodně záležet na samotném učiteli, organizaci atd., určitě si to dovedu představit jako formu „teambuildingu“, ale jako formu výuky? To bude hodně záležet na nabídce her po obsahové stránce – pokud k tématu existuje nějaká hra, samozřejmě je fajn ji použít. Jenže mít ke každému tématu hru – to by bylo asi finančně dost náročné. Takže jako doplněk super – jako pravidelná součást? To už asi ne

Připojte svůj komentář