Hrajeme.cz
DomůKatalog herRodinná hraCarcassonne: Princezna a drak (3. rozšíření)

Carcassonne: Princezna a drak (3. rozšíření)

Originální název:
Carcassonne: Burgfräulein und Drache
Rok vydání:
2005
Počet hráčů:
2 až 6
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 8 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Katalogové číslo: 11671 Kategorie: Štítky: , ,

Popis

V pořadí již 3. rozšíření k oblíbené hře Carcassonne. Tentokrát nám přináší s sebou draka, který může létat nad poli a cestami, městy a kostely. Jeho pouhá přítomnost budí hrůzu sedláků, rytířů i lupičů, kteří se pak bezhlavě utíkají schovat k ostatním družiníkům svého pána. Dalším nebezpečenstvím je princezna. Je tak krásná, že kdejaký rytíř ztratí srdce a místo plnění svých povinností ve městě s ní raději uteče. Uvnitř najdete figurku draka a víly, která dokáže ochránit před drakem i princeznou a nové karty tunel, klášter ve městě a plno dalších.


Související hry:

[products skus=“11112,11134,11346″]

Další informace

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání

Míra náhody

Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci

,

Autoři

Hra/Rozšíření

Pravidla:

Odkazy:

226 komentářů: “Carcassonne: Princezna a drak (3. rozšíření)”

  1. Třetí rozšíření základní hry Carcassonne, které přináší do hry určitou záškodní činnost. Obsahuje 30 kartiček krajiny, figurku draka a víly. Na nových kartičkách je 6 sopek, na které se po přiložení do krajiny pokládá drak. Dále je na kartičkách 12 symbolů draků, které znamenají, že se drak pohybuje po herní ploše a způsobí tak návraty figurek do zásob hráčů. Víla je naopak ochrana i body navíc. Princezna také vrací figurky do zásoby. Je to takové pohádkové rozšíření 😉 Ostatní mi přijdou lepší.

  2. Z počátku je drak zajímavé zpestření přinášející možnost nové strategie, časem ale bohužel omrzí. Víla dost komplikuje hru a spolu s tahy draka to dost snižuje plynulost a rychlost hry. K princezně nemám připomínek, ale společně s drakem už je to taková příliš záškodnická verze hry. Obzvláště na malé mapě je drak velmi silný. Nezatracoval bych ale toto rozšíření úplně, někdy má člověk náladu i na trochu komplikovanější herní prostředí.

  3. Tohle rozšíření přináší hráčům možnost připravovat se navzájem o města. Princezna je fajn, když se potřebujete zbavit vetřelce (ne tak fajn, když se někdo zbavuje Vás, pochopitelně), ale drak celou hru spíš zdržuje. Máte-li již větší mapu, je šance, že někoho vyžene/sežere celkem nízká, zvlášť když hrají jen 2 nebo 3 hráči.

  4. Nové dieliky, až 30, drevené figúrky – ak ste fanúšikmi Carcassonne, aj tak si ju kúpite. 🙂

    Toto rozšírenie je nebezpečné pre tých, ktorý berú Carcassonne ako mierumilovnú hru, pretože pravidlá draka umožňujú robiť veľké škody a nie každý hráč toto ocení. Ak naopak máte pociť, že Carcassonne by znieslo trochu viac konfliktu a hráčskej interakcie, dajte drakovi šancu!

    Lepšie v aspoň 3 hráčoch, inak sa z draka môže stať iba kus dreva posúvajúci sa hore-dolu po prázdnych poliach.

  5. Nápad na oživení hry je zajímavý. Když ale vytáhnete kartu s drakem několikrát po sobě může vám vyhodit spoustu panáčků z rozehrané hry. Taky rozšiřující karty jak otunel ve městě apod. dělají hru spíše nepřehlednou. Rub kartiček má tmavší tisk a tak jsou od základní hry k rozeznání.

  6. Hru Carcassonne milujem, avšak mne sa to rozšírenie nepáči. Ak napríklad vytiahnete za sebou pár nových kariet, ktoré „zavolajú“ do hry draka, môže sa vám stať, že na hracej ploche nezostane žiadna figúrka… Je to prvok, ktorým môžete spoluhráčov úplne zničiť. Osobne taký štýl hrania nepreferujem, totiž to závisí len na šťastí, spoluhráč nemá vôbec šancu proti tomu brániť. Podľa mňa k základnej hre sa to nehodí.


  7. Podle mého názoru velice povedené rozšíření a za tu cenu ke koupi stojí. Materiálu je oproti jiným rozšířením více. 30 nových kartiček mapy je fajn a na menší stolky už to teda opravdu není:-) Rozšiřující pravidla jsou velice nápadité. Vracení figurek drakem může být dosti drastické, princezna je taky dobrá „“potvora““ 🙂 Obsazování a kradení měst je tak mnohem nápaditější a strategičtější. Víla je také perfektní, bodík v každém kole se hodí a ochrana před drakem také:-) Další novinkou jsou tajné chodby, které umožňují nasazovat figurky prakticky kamkoliv na mapu, nejen na nově pokládanou kartičku. Hodnotím 5 hvězdami, nemám co vytknout.


  8. Ve 2 háčích absolutně k ničemu, kazí to hru. Hru kazí toto rozšíření tak moc, že jsme od něho upustili v polovině 1. hry a používáme jej jen jako krajinu.
    Ve více lidech jsem zatím nehrál, ale může to být zajímavé. Určitě to posiluje prvek náhody, což může být při více lidech zábavné.


  9. Áááááá, dráááák. Toto rozšírenie na Carcassonne prináša dobrodružstvo, akúsi novú etapu samozrejme pre Carcassonne. Sú tu proste dve nové veci. Prvá je víla, ktorá keď súperovi pomôžeš (myslí sa tým pridať kartičku ku jeho stavanej cesty, hradu atď), dostáva bod vždy, keď je práve na ťahu. Druhá nová vec, je drak, ktorý zo svojej sopky, keď niekto potiahne kartičku s erbom draka, drak sa posúva šesť polí. Robí sa to tak, že hráči si ho postupne posúvajú, ale nemôžu ho dať na pôvodné miesto a nemôže ísť tam kde je víla. Toto rozšírenie odporučujem najmä tým, ktorý sú fascinovaný do Carcassonne. Dávam hodnotenie 3, pretože nerobí Carcassonne tak, ako to má byť.


  10. S přáteli jsme hráli toto rozšíření a musím se přiznat, že ve mě budilo rozpaky. Rozšíření tvoří několik nových karet, které ale zásadním způsobem mění celou hru. Nějak se mi příčilo hrát drakem. Přiznám se, bylo to hlavně tím, že už jsem hru „“projel““ tak jako tak a neměl jsem žádnou motivaci, „“škodit““ ostatním.
    Svou roli sehrálo i to, že jsem toto rozšíření hrál poprvé…
    Je to opravdu něco nového…


  11. Na toto rozšíření jsem se velmi těšila. Poetický název sliboval poetickou hru. Opak je však pravdou. Nikoho nepřekvapí, že drak škodí kudy chodí, ale když totéž dělá i princezna, člověka to moc nepotěší. Ani víla to svým pozitivním působením nemůže vynahradit.
    Neboť Carcassonne hrajeme nejčastěji pouze ve dvou a to ne příliš dravě, rozhodli jsme se nové figurky nepoužívat. Používáme tedy pouze nové kartičky bez akceptování jejich symbolů. Draka a spol. schováváme na krvavé řeže vícero hráčů. Zde skutečně dokáže zásadně ovlivnit průběh hry i herní strategie.


  12. Jsem hráčem modrých Karkáčů 🙂 a musím říci, že toto je skvělé rozšíření, které rozšíří základní hru o nový prvek a to je DRAK, který umožňuje svýmj pohybem při tahu vracet soupeřovy figurky zpět do ruky. Hra tak dostane novýn rozměr. Je to skvělé, když se vám uvolní pěkná louka právě díky drakovi. 🙂

    Toto rozšíření doporučuji je skvělé a z „“chudých““ základních Carcassone to udělá pěknou akční hru.


  13. Hra s timto rozšířením dostává zcela nový rozměr. Přidáním herního prvku „“vyhazování““ (ať už drakem nebo princeznou) už ve hře neplatí, to co platilo doposud – konkrétně základní pravidlo, že postavený rytíř, sedlák, lupič či mnich je nedotknutelný a soupeřit je možné pouze přidáváním konkurence. S velkou nadsázkou je možné nový typ strategie přirovnat k „“Člověče nezlob se““. V Carcassonne je to tak však tak dynamický prvek, že je hra plná zvratů doslova nepřetržitě a tak není ani chvilku jisté, komu nakonec připadne město, zda se cesta dostaví nebo jak dlouho vydrží stát mnich na svém klášteru. Hra má největší efekt ve 3 a více hráčích, ve dvou je vyloženě nezajímavá. Kombinace se všemi předchozími rozšířeními zajistí dokonalou zábavu.

    Nikdy nebylo Carcassonne tak zábavně hratelné jako s tímto rozšířením. Opravdu doporučuji.


  14. Zprávu o vydání nového rozšíření ke Carcassonne jsem vítal poněkud s rozpaky. Přináší do hry něco nového nebo jde jen o další pokus využít velkého úspěchu této hry?

    Teprve nedávno jsem měl možnost novinku si vyzkoušet. Balení odpovídá dříve vydaným rozšířením (hromádka kartiček + nějaké ty nové figurky). Pravidla jsou poměrně jednoduchá, pár nejasností jsem pochopil při hře. Nové herní mechanizmy (drak, víla a princezna) mají ale na hru zcela zásadní vliv.

    Představte si, že v krajině kolem Carcassonne žije drak, který se čas od času proletí po okolí svého doupěte. Dráhu letu ovlivňují všichni hráči, takže odhadnout, kudy drak poletí může být někdy hodně těžké. Jak dopadnou figurky hráčů, které cestou potká, vám asi nemusím vysvětlovat. Na políčku, kde svůj let skončí, opět v klidu čeká na další výlet. Aby to nebylo nudné, čas od času se teleportuje do jiné oblasti (přiláká ho každá nově vzniklá sopka :-)), kde obtěžuje pro změnu zas jiné figurky.

    Víla je naopak postava veskrze kladná. Chrání figurku, u které stojí, před drakem a přidává hráči body. Vílu můžete přilákat ke své figurce jen, pokud jste ve svém tahu nevyužili právo umístit figurku. To je užitečné zejména, když dostaneme kartičku, která se nám vůbec nehodí.

    Naopak princezna je pěkně zlomyslná osůbka a nepotěší především ty hráče, kteří si zvykli budovat rozsáhlá města. Když vám k němu „“kamarád““ přiloží kartičku s vílou, vaše figurka ve městě se musí pakovat pryč.

    Ty tam jsou rozsáhlé městské komplexy. Kdo má taky riskovat, že soupeři přijde princezna, že? Na plánu není tak zalidněno jako obvykle. Některé figurky poslouží jako potrava drakovi, místo nasazení dalších figurek hráči lákají k těm zbylým vílu.

    No a jaké tedy tohle rozšíření je? Upřímně řečeno, klobouk dolů před autorem, který dokáže vymýšlet nové nápady jako na běžícím pásu. Skutečně se nejedná jen o pár kartiček a nepodstatných efektů, ale o výrazné ovlivnění mechanizmu hry.

    Ti, kdož propadli kouzlu Carcassonne a jeho rozšíření, mohou pro ně směle utíkat do krámu. Jejich lité boje dostanou s tímto rozšířením opět další dimenzi. „“Princezna a drak““ může nově přilákat hráče, kteří mají rádi boje, škození a diplomacii. Zde se jim odkrývá široké pole působnosti. Hráči mého typu, kteří preferují čistou strategii s minimem náhody, se ale obejdou i bez tohoto rozšíření.

Napsat komentář