PixBlocks je logická hra, která učí děti programovat

Další novinkou od Granny, kterou k nám přineslo Pygmalino, je logická hra PixBlocks. Hra je určena pro 1–4 hráče od 7 let. Primárně je určena pro jednoho hráče, který řeší řadu úkolů ve třech úrovních obtížnosti. Vybrané karty s úlohami jsou určeny i pro hru 2–4 hráčů.

V každé úloze se snažíte „naprogramovat“ pohyb králíčka tak, aby snědl všechny připravené mrkvičky na herní desce. Při svém pohybu musí dodržovat pravidla, jež platí na hrací ploše a pro pohyb králíka. Týkají se například rostlin, které může králíček sníst (rostlina bez kořenů přitom usychá), či gravitace (pohyblivý žeton se posunou, pokud je pod ním volné pole). Pokud králíček všechny mrkvičky nesní, je potřeba najít jiné řešení.

Hru připravil Krzysztof Krzywdziński, vědec z univerzity v Poznani. Jeho cílem bylo udělat hru, která učí programovat bez počítače. Interakce mezi králíkem a herními prvky odkazují na základní principy v informatice, jako jsou smyčky, podmíněné příkazy, proměnné, datové struktury. Se vším se děti seznámí hravou formou.

Délka videa: 2:49 min. (Granna) – ukázka hry.


Související články:


Související články

Hra Nemesis získala pokračování Den poté

Oceňovaná párty hra So Clover! je k dispozici jako Čtyřmi slovy

Odkaz Dunwiche rozvíjí karetní hru Arkham Horrror