Popis
Egypt v období dvou Říší. Faraon řídí svoji zemi podle rad boha Ossirise. Chtěl by vztyčit co nejvíce pyramid a proto potřebuje svůj lid zabezpečit jídlem. Největší výnosy však dává jen půda v okolí Nilu, které ohrožují záplavy. Sledujte pozorně stav hladiny, protože řeka je posvátná a bohové rozmarní.
Pyramidy lze stavět jen vzdálenějších vyvýšených místech. Náhody v podobě záplav nepozorným pokazí výnosy z půdy a plánovaný stavební záměr.
Kentril –
Mam rad egyptskou tematiku v deskovkach, a tak jsem nevahal ke koupi teto, nicmene pravidla me pripadly slozite, strategie hry mi nepripadla nijak nova. Hra je takova tezkopadna. Trochu nechapu, jak mohla dostat tak vysoke hodnoceni. Hru jsme si moc neuzili, protoze je od 3 hracu a v podstate nikomu novemu se nechce experimentovat, protoze jsou pry lepsi hry. Plusem teto hry hezka grafika a pekne zasazene tema hry do Egypta.
Martin Choděra –
OIvanic –
Adam Svoboda –
esther.f –
Mafian –
Vlad –
Tari –
Jan –
tenista –
Rozmýšľal som nad kúpou dobrej hry podľa BGG. Keďže som objavil túto hru za 890SK neváhal som.
O kvalite hry svedčí, že získala Cenu nemeckej verejnosti v konkurencií takých hier ako sú Alhambra alebo Levie srdce.
Hra je rozdelená na Starú a Novú ríšu, pričom každá z nich sa skladá z 3 kôl. Na konci posledného kola každej ríše prebehne bodovanie.
Body sa získavajú za nasledovné veci:
1. postavené pyramídy
2. ak má hráč postavené pyramídy v každej zo svojich provincií(za každú kompletnú sadu pyramíd)
3. akčné karty
4. peniaze
5. najviac postavených pyramíd v oblasti
6. chrámy v provinciach
Jedno kolo sa skladá z nasledujúcich fáz:
1. vyloženie kartičiek provincií
2. následná dražba vyložených provincií
3. nákup akčných kariet, farmárov a stavebných kameňov
4. obeť bohu Amun-Re
5. žatva a iné príjmy
Hráči získavajú peniaze pri žatve za svojich farmárov a plus niektoré provincie ponúkajú dodatočné výnosy pri žatve.
Obeť bohu Amun-Re ovplyvňuje to, koľko hráči získajú peňazí pri žatve. Navyše hráči, ktorí obetujú najviac získajú materiál zdarma(farmári, akčné karty alebo stavebné kamene, ktoré hráči potrebujú na stavbu pyramíd). Navyše hráč, ktorý obetuje najviac je začínajúcim hráčom pre ďalšie kolo.
V hre je výborne urobená dražba(podľa môjho názoru lepšia ako vo Vysokom napetí, lebo hráči sú nútení dražiť v každom kole).
Klady hry:
1. v hre sa dá výborne taktizovať
2. krásny hrací plán
3. dražba
4. dá sa mariť zámery protihráčom
5. neexistuje univerzálna taktika
6. napriek tomu, že táto hra je komplexná nemá zložité pravidlá(pravidlá sú výborne vysvetlené)
7. cena je prijateľná
8. kvalita herného materiálu
Jediné negatívum, ktoré vidím je, že pri 5 hráčoch je hra neporovnateľne lepšia ako pri hre 3 hráčov.
Ide o skvelú hru, ktorá ma osobne veľmi prekvapila. Myslím, že zaujme aj príležitostnejších hráčov.
MartiN8029 –
Jindřich „“Desgenais““ Cinka –
klato –
Tommy –
Viktor –
Kabalenka –
šnEk –
Shade –
dajo –
Annie –
jpmce –
Martin Plesnivý –
qcpx –
poutník –
Lukas –
Amun – Re se odehrává ve starověkém Egyptě za časů Faraónů. Jednotliví Hráči představují soupeřící dynastie. V průběhu času použijí svůj vliv k převzetí různých provincií a stavění pyramid.
Ve chvíli, kdy každý hráč kontroluje 3 provincie, „Stará říše“ končí a proběhne první bodování. Jsou přiděleny body, obzvlášť za dokončené pyramidy.
Poté jsou z hrací desky odstraněny všechny hrací pomůcky kromě pyramid a stavebních kamenů. Druhá polovina hry začíná s „Novou říší“. Hra pokračuje stejným způsobem a končí druhým bodováním. Hráč s nejvyšším počtem bodů se stává vítězem.
Yuri –
fojtik –
MeanAngel –
dok –
a.r.p.i –
mimoo –
David –
jakub –
Jekor –
eklp fistronek –
Míííla –
rix –
Libor –
Žížalka –
Ranca –
Elvid –
-grizzly- –
Papo Shimitz –
Honza –
Markéta –
vizard –
Petr Holub –
Manka –
Shako –
Penguin –
aja007 –
DK –
dilli –
Asindor –
Emil –
Turbomyšák –
nfo –
Centime –
Adam –
Lucinka21CL –
jayjay –
doriang –
Bobr –
Irbis –
hoomer –
belisar –
Droll –
Michal –
kokon –
vytick –
káča –
plazec –
V.S. –
Věrka Cicháková –
Richmond –
David Cichák –
golmon –
Aja_Drakopes –
Carwin –
Renella –
Amarth –
Čajovna 82 vůní –
Surt –
Mirunak –
marcel –
pogo –
Ratty –
Kolík Aťsepicnu –
Karel Kratochvíl –
Láďa Smejkal –
Ponořme se na chvíli do světa dávno minulého, do doby starověkých civilizací. Staneme se účastníky boje o moc v Egyptě. 15 provincií ležících podél Nilu čeká na své nové majitele a vládce. Každá provincie má co nabídnout. Některé skýtají možnost vyšších příjmů, jiné okamžitou odměnu. Úroda je úzce svázána se záplavami na Nilu. Bohem Nilu, vládcem úrodné země, ale také bohem mrtvých a podsvětí byl Usire (Osiris). Tomuto bohu je potřeba obětovat za příslib bohaté úrody.
Hra je rozdělena na dvě období symbolizující Starou a Novou říši. Během každého období odehrají hráči tři kola. Na konci obou období probíhá bodování.
Každé kolo začíná rozdělováním provincií. První hráč si vybere provincii a položí svoji značku na políčko stupnice odpovídající částce, kterou je ochoten za její ovládnutí zaplatit. Pokud chce dané území získat jiný hráč, musí nabídnout více peněz (původní zájemce musí značku přesunout do libovolné jiné provincie). Vtip je v tom, že částky na stupnici se zvyšují stále rychleji. Je tedy důležité odhadnout, na jaké políčko stupnice umístit svoji značku, aby se investice ještě vyplatila.
V další části mohou hráči ve svých provinciích zakládat plantáže, stavět pyramidy a kupovat karty. Kolo pokračuje obětí bohu. Osiris vždy své nejoddanější příznivce odmění. Na výši přízně, kterou hráči božstvu věnovali, závisí i výše záplav na Nilu. Ta určuje zisky ze sklizně.
Po skončení prvního období a obodování zůstanou na herním plánu pouze pyramidy. Ty, jak víme, přetrvávají věky :-). Ve druhém období pak opět probíhají boje o provincie, které jsou nyní díky již postaveným pyramidám ještě zajímavější.
Při bodování získávají hráči body za jednotlivé pyramidy, řady pyramid, nejvyšší pyramidu na každé straně Nilu, dosažení provincií splňujících podmínky na získaných kartách a na konci hry získají bonus také nejbohatší hráči.
V celé hře se vše točí kolem peněz. Lze si za ně koupit prakticky vše (včetně přízně bohů). Cena je ale progresivní. Např. jedna karta stojí zlaťák, ale za dvě karty zaplatíme již tři zlaťáky, za tři šest atd. Správně odhadnout, kolik peněz za co utratit, naklonit si pro své plány bohy a neztratit ze zřetele plány protivníků, tudy nejspíše vedla cesta za mocí v Egyptě doby faraónů a v Amun-Re tomu není jinak!
Po hodině a půl hry se neradi vracíme do reality dnešního světa. Amun-Re je skvělá komplexní hra až pro pět hráčů, pro začátečníka snad trochu složitější. Domnívám se, že právě její (většinou hráčů vítaná) komplexnost ji paradoxně zabránila získat v Německu titul „Hra roku“. Titul, který by Amun-Re rozhodně slušel.
otakar zatřepálek –
Matěj Baťha –
Jaromír Kovařík –