Recenze hry Marvel Dice Throne

Pokud patříte mezi fanoušky superhrdinů a máte rádi kostkové hry typu Vládce Tokia, pak si určitě vyzkoušejte karetně-kostkovou hru Marvel Dice Throne. REXhry vydaly hned dvě nabušené samostatně hratelné krabice, každá obsahuje čtyři superhrdiny s unikátními schopnostmi a kostkami. Když vás bude hra bavit, můžete si pořídit obě sady a hrdiny volně kombinovat. Hra je určena pro 2–6 hráčů od 8 let. Výborně si zahrajete ve dvou, ale můžete hrát i týmově 2 na 2 nebo i 3 na 3 nebo ve více hráčích všichni proti všem.

V této hře se utkají superhrdinové mezi sebou o to, kdo je nejlepší, respektive, kdo dokáže eliminovat ostatní. Jedná se o asymetrickou hru, ve které využíváte jedinečných schopností hrdinů, karet a kostek k tomu, abyste porazili soupeře. Během hry navíc budete schopnosti svého hrdiny vylepšovat, a tak zvyšovat své šance na úspěch. Můžete se z vás stát Thor, Scarlet Witch, Milese Moralese Spider-man nebo Loki (Sada 1), Black Panther, Captain Marvel, Doctor Strange či Black Widow (Sada 2).

Každý hrdina má svou hrací desku, balíček karet, speciální kostky a žetony, které odpovídají jeho superschopnostem. Díky tomu hra získává na atmosféře a tematičnosti. Je to svižná hra plná zvratů, ve které se snažíte chytře využívat efekty karet a ovlivňovat hody kostkou. Na hráčské desce hrdiny máte předtištěné schopnosti, které budete spouštět určitými kombinacemi kostek. Kromě toho získáte i počítadla zdraví a bojových bodů.

Základní pravidla jsou jednoduchá, přesto na vás zprvu může působit komplikovaně, protože každá postava má svůj specifický herní materiál s různými efekty a pravidly. Hráči se střídají v tazích, zahrávají karty, vylepšují postavy, útočí na protivníka, který se může bránit. A tak to běží dokola, dokud některému hráči neklesne zdraví na nula. Vždy odehrajete celý tah, který se skládá z několika kroků.

Co tedy ve vašem tahu odehrajete? Nejprve si doberete kartu a získáte jeden bojový bod. Následuje první hlavní fáze, ve které můžete zahrát karty vylepšující vaše dovednosti nebo další karty. Za to platíte právě bojovými body. Poté nastává fáze hodu na útok, kdy budete házet svými kostkami a útočit na soupeře. Následuje druhá hlavní fáze. Na závěr zkontrolujete počet karet v ruce. Všechny karty nad 6 musíte prodat za bojové body.

Vidíte, že každý tah je jednoznačně strukturovaný. Prakticky to znamená, že můžete zahrát karty, abyste ovlivnili podmínky před tím, než zaútočíte na protivníka. To uděláte tak, že hodíte kostkami. Výsledek můžete ovlivnit pomocí karet a opakováním hodu. Pomocí výsledné skladby hozených symbolů nakonec aktivujete svou schopnost, kterou máte k dispozici.

Ale i soupeř může reagovat zahráním karet, a tak ovlivnit výsledek. Navíc má také k dispozici obrannou schopnost, která často umožňuje zranit útočníka. Útočníkovi se proto nemusí vždy vyplatit útok provést. Především v situaci, kdy hodí sestavu, která mu umožní aktivovat jen slabší vlastnost.

Marvel Dice Throne je asymetrická soubojová karetně-kostková hra, ve které se můžete utkat od 2 do 4 hráčů. Pokud máte k dispozici obě dostupné sady, tak si můžete zahrát až v 6. Pravidla pro 5 a 6 hráčů najdete na webu. Pro první partie ale doporučuji hrát čistě ve 2 hráčích, abyste se dobře seznámili s postavami a jejich možnostmi.

Počítejte s tím, že se s hrou musíte sžít, pak bude rychlá a dynamická a promění se  ve skutečný souboj hrdinů s různými schopnostmi, který bude plný napětí a zvratů. Základní pravidla nejsou složitá, ale hru komplikuje právě asymetričnost a různé vlastnosti postav a unikátní balíčky karet.

Je skvělé, že REXhry vydaly obě sady, které obsahují po čtyřech hrdinech. Máte díky tomu větší výběr za lepší cenu. Každý si může vybrat svého oblíbeného hrdinu. Původně hra vyšla v roce 2018 pod názvem Dice Throne pro 2–6 hráčů s různými hrdiny z fantasy světa. Hra Marvel Dice Throne je samostatnou hrou, která využívá systému starší hry.

Pokud máte  rádi soubojové hry, ve kterých vládnou kostky, nevadí vám větší podíl náhody a dovedete si užít atmosféru nelítostného souboje hrdinů ze světa Marvelu, pak bude hra Marvel Dice Throne přímo pro vás. Pomocí šikovného využívání vlastností a karet můžete vymyslet kombinace, které náhodu oslabí a vám pomohou k úspěchu.

Na hře je potřeba ocenit její zpracování, je excelentní. Graficky jsou postavy včetně kostek a počítadel dobře odlišeny a hra má díky nim svou atmosféru. Pěkně je zpracovaný i insert krabice, kam přehledně uložíte všechen herní materiál pro každou postavu.

Vlastnosti každé postavy vycházejí z jejich předobrazu, jak ho znáte z komiksů a filmů, což také umocňuje atmosféru během hry. Doporučuji vyzkoušet.

Marvel Dice Throne

Autoři: Gavan Brown, Nate Chatellier, Manny Trembley