Další informace
Míra náhody | |
---|---|
Počet hráčů | |
Věk hráčů | |
Doba hraní | |
Počeštění | |
Rok vydání | |
Míra interakce | |
Míra složitosti | |
Míra humoru | |
Doporučení rodiny | |
Doporučení hráče | |
Výrobci | |
Autoři |
Originální název:
Vinci
Rok vydání:
1999
Počet hráčů:
3 až 6
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Velmi dlouhá hra – trvá většinou více než 2 hodiny
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Míra náhody | |
---|---|
Počet hráčů | |
Věk hráčů | |
Doba hraní | |
Počeštění | |
Rok vydání | |
Míra interakce | |
Míra složitosti | |
Míra humoru | |
Doporučení rodiny | |
Doporučení hráče | |
Výrobci | |
Autoři |
Pro přidávání recenzí se musíte nejdříve přihlásit.
Xaws –
Trošku náročnější hra. Herní mechanismus ale není tak složitý. V českém překladu návodu nebylo vše jednoznačně vysvětleno. Dost jsme si museli pomáhat anglickým originálem.
Herní plán představuje Evropu rozdělěnou na provincie. Terén je různorodý. Najdeme zde hory, lesy, louky a pole.
Na začátek se náhodně vybere šest civilizací. Každá má specifické vlastnosti. Každý hráč si vybere jednu z šeti nabízených a obdrží daný počet hracích kamenů. Pomocí těch zabírá území (provincie). Dobytí provincie stojí určitý počet hracích kamenů (dle povahy terénu – hory, louky, pole, les). Dále v provincii žijí obyvatelé – reprezentuje neutrální hrací kámen. Po té co již hráč nemá dostatek hracích kamenů na zabírání provincií končí tah. Sečtou se bodované provincie. Podle vlastností civilizace může mít ještě bonusové body, např. za doly, přístavy. Na konci tahu přeskupí svoje hrací kameny tak, aby v každé zabrané provincii zůstal min. 1 kámen a v těch, které chce bránit jich umístí více. Ty pak při dobývání jinou civilizací (dalšími hráči) stojí více hracích kamenů.
Pokud se už civilizace nemůže dále rozvíjet (nemáte hrací kameny na zabírání dalších území) vyhlásíte úpadek. V dalším kole si nalosujete jinou civilizaci a hrajete dál. Vaše původní civilaze Vám stále vynáší body dokud ji někdo nedobude, nebo nevyhlásíte úpadek u Vaší druhé civilizace. Pak první civilizace končí a kameny se odstraní z hracího plánu. Vaše civilizace mezi sebou nesmí nikdy přímo sousedit. Konec hry je v okamžiku kdy některý z hráčů dosáhne 100 bodů. Ještě se dohraje kolo do konce, aby se dalo určit pořadí ostatních.
Hra je docela dlouhá. Vyžaduje taktické přemýšlení a dost počítání, který tah pro vás bude nejvýhodnější. Jelikož celý tah soupeřů probíhá po sobě po jednom, budete se chvílemi nudit. Rozdílné vlastnosti civilizací dost ovlivňují taktiku, takže než se s nimi seznámíte budete lehce tápat a zkušenější hráči zde mají výhodu.
V celku je hra povedená. Graficky je docela strohá, ale přehledná. Podíl náhody je malý. Záleží jen na tom, jak nalosujete vlastnosti jednotlivých civilizací.
Než se prokoušete pravidly tak první hra (v 5) nám trvala 4 hod.
Wolfling –
Jindřich „“Desgenais““ Cinka –
Bruno –
Shade –
Skywalker –
Mick –
Martin Plesnivý –
Yuri –
Malicka –
Linhard –
ifca –
Petr Holub –
Shako –
Centime –
Karlovka –
karel –
xdavid –
urtin –
Richmond –
Citron –
WillBlack –
marcel –
pogo –
Martin Blatný –
Kolík Aťsepicnu –
Láďa Smejkal –