Další informace
Míra náhody | |
---|---|
Počet hráčů | |
Věk hráčů | |
Doba hraní | |
Počeštění | |
Rok vydání | |
Míra interakce | |
Míra složitosti | |
Míra humoru | |
Doporučení rodiny | |
Doporučení hráče | |
Výrobci | |
Autoři |
Originální název:
Serenissima
Rok vydání:
1996
Počet hráčů:
2 až 4
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Velmi dlouhá hra – trvá většinou více než 2 hodiny
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Míra náhody | |
---|---|
Počet hráčů | |
Věk hráčů | |
Doba hraní | |
Počeštění | |
Rok vydání | |
Míra interakce | |
Míra složitosti | |
Míra humoru | |
Doporučení rodiny | |
Doporučení hráče | |
Výrobci | |
Autoři |
Pro přidávání recenzí se musíte nejdříve přihlásit.
cinan –
skvělý úvod nehráčů a mladších hráčů do světa komplexních strategií – budování + válčení+ obchod
(dovážení zboží z místa na místo). Samozřejmě skvělá i pro zkušené hráče 🙂
cinan –
Výborná „rodinná“ strategie, 2. edice ještě lepší (i když ne tak hezká jako první)
honyczek –
Hru jsem dostal od kamaráda, který ji nehrál kvůli délce pravidel. Když už člověk má za sebou několikatera delší pravidla, nemusí se Serenissimy bát.
Líbí se mi:
* myšlenka i styl hry
* poměrně přímočará pravidla, ačkoliv chvíli trvá, než si je zažijete
* možnost si určit pořadí, v jakém chci v daném kole hrát (metodou sázek nebo náhody)
* přijatelně nastavené pořizovací ceny materiálu a prostředků, kdy není nutné se příliš mnoho soustředit na množství dukátů ve vlastní pokladně
* omezení pohybu lodí na jednotlivá pole podle počtu členů posádky
* možnost jednorázového zamezení přesunu protivníkovy galéry, když kolem vás projíždí
* možnost útočit na lodě a při potopení z ní získat převážený materiál
* dobývání přístavů
Vytkl bych:
* kvalitu použitého materiálu
* volbu odstínů barev materiálu (na mapě se červená s hnědou tolik neliší)
* horší manipulaci relativně drobných herních prvků
* poměrně náročnou manipulaci na mapě, jakmile se na jednom místě objeví více lodí (vyřešila by to větší mapa…)
* nedotažená pravidla v ohledu hraničních situací a lepší názornost (vysvětlení)
Celkem mě tato hra zaujala a ačkoliv je herní doba dost dlouhá, člověk se při hře vůbec nenudí. Není problém během hry přijít o většinu lodí, ale i když se tak stane, ještě to nemusí znamenat vaši prohru. Tuto hru si užijí jak lidé, kteří neradi komunikují a raději budují a útočí, tak lidé komunikativní, kdy hodně zábavy může přinést i samotné vyjednávání při nákupu surovin nebo plavbě skrz pole, kde se nachází soupeřova loď.
vlčata –
Caedmon –
Jose –
Mari –
Tato hra mě před jejím nákupem zaujala vzhledem a jejím popisem jako komplexní hra a nemohu než souhlasit,protože se v ní spojují prvky nákupu a prodeje zboží,stavba galér a pevností,najímání posádek a bitvy.
Hraje se na hracím plánu v podobě Středozemního moře s přilehlými přístavy na pobřeží.Dalšími komponenty jsou plastové lodě(galéry),pevnosti,7 druhů kostiček představující zboží,podstavce s vlajkami,malé válečky předtavující námořníky či vojáky a kartonové mince.Vše je velice sympaticky provedeno,leč když na moři postupem hry přibývají lodě,překládání malých kostičk zboží chce šikovné prsty.
Hráči představují Španěly,Turky,Janovany či Benátčany.Začínáte ve svém hlavním městě se 2galérami,10námořníky a něco dukáty.Hraje se na 8kol(4hráči),10kol(3 hráči),12kol(2hráči).Kolo má 6 fází.
1.FÁZE – ZJIŠTĚNÍ POŘADÍ PRO TOTO KOLO.Pomocí dražby.Nemusíte si nutně vybrat první pozici.Někdy je lepší,třeba ve fázi pohybu hrát až poslední.Aby vám někdo neujel když na něj chcete v bitevní fázi zaútočit.
2.FÁZE – NÁKUP ZBOŽÍ,stavění galér či pevností,najímání posádek a její přesun z přístavů na galéry a opačně,přesun zboží i posádky mezi galérami na stejném poli.Nakupuje se v přístavech kde každý produkuje jeden typ zboží.Běžnější dřevo třeba produkuje 6 přístavů,cennější zlato pouze 2.Cena nakoupeného zboží ve vlastním či neutrálním přístavu je 100dukátů(peníze jdou do banku)V soupeřově vám vlastník navrhne cenu 100-300 dukátů a záleží jen na vás zda koupíte.Pokud vlastní všechny přístavy produkující toto zboží může si říci až o 1000dukátů.Na pořízení galéry či pevnosti potřebujete určité zboží v jednom přístavu a dukáty.Více galér vám dává možnost převážet více zboží.Pevnosti zvyšují obranyschopnost přístavu.Jelikož každá galéra potřebuje posádku,najímáte ji za 100 dukátů.
3.FÁZE – POHYB GALÉRAMI.Zde záleží kolik na každé máte posádky,o tolik polí se galéra může pohnout.Ale galéra není neomezená,má jen 5 míst,takže když tam máte 4 námořníky přeplujete o 4 pole ale na palubu se vejde už jen 1 zboží.Naplníte-li ji 4ks zboží,s 1 námořníkem se budete posouvat jen o 1pole.
4.FÁZE – BITVY.Útočit můžete galérou na soupeřovy galéry či jeho přístavy.Vždy 1 galérou na 1 galéru,když jsou na stejném poli,lze to však učinit několikrát během vaší fáze a dokonce útočící galéry můžete během fáze měnit pokud jich máte na tomto poli více.Na přístav se útočí z přilehlého pole.Čím více posádky tím větší síla.Bitvy se vyhodnocují tak že si každý hodí kostkou,přičte počet posádky a vydělí 3,výsledkem je ztráta na posádce soupeře.Přístav s pevností je silnější,útočící galéra dělí 4.Po bitvě může vítěz přesunout případné zboží na svou galéru či může loď ovládnout přesunutím někoho z posádky,jinak galéry bez posádky jdou ke dnu.
5.FÁZE – PŘEVZETÍ KONTROLY nad prázdnými přístavy.Pokud doplujete do přístavu neovládaného jiným hráčem je neutrální a vy tam můžete nechat někoho z posádky a vztyčit svou vlajku.Pokud je přístav soupeře ale bez posádky(třeba po bitvě),rovněž můžete přístav obsadit a vyměnit vlajky.
6.FÁZE – Prodej zboží.Prodávat můžete do všech přístavů,pokud už tam však není to samé zboží již prodané či ho přístav sám neprodukuje.Prodané zboží se pokládá na očíslovaná pole u přístavu a výdělek z banku je 100násobek daného čísla.Lze získat i bonusové dukáty.
Hře nechybí komunikace mezi hráči.A to při odchodu když smlouváte o ceně.A pak také ve fázi pohybu galér,neboť pokud chce někdo proplout polem kde je soupeřova galéra musí o proplutí požádat.Ovšem sliby někdy bývají plané a i když povolení dostanete,uvěříte a pak vstoupíte na pole k soupeřovi,on vám již další plutí může zablokovat a své povolení porušit.Vy už galéru stáhnout(či zvolit jnou trasu)nemůžete.
Obchod můžete uzavřít i mezi sebou pokud jsou galéry na stejném poli.Záleží už na každém hráči.
Boduje se na konci hry kdy dostanete body za ovládané přístavy.Přístavy jsou tří různých velikostí podle toho kolik druhů zboží mohou přijmout.Větší přístav=více bodů.Za ůplně zaplněný přístav jsou také větší body.Body jsou i za peníze.
Hra se hraje myslím dobře ve dvou i čtyřech hráčích,i když samozřejmě ve 3 či 4 je to““větší maso““Herní čas-záleží jak moc hráči přemýšlí ale dle zkušenosti ve 4hráčích tak cca 3hodiny hraní.
Pravidla nejsou dlouhá takže delší čas zabere snad jen první hra.Náhodný prvek je zde jen kostka v boji ale stejně hodně záleží na počtu posádky.
Snad jen jedna výtka-Španělé a Janované jsou schopni postavit galéru již ve 2.kole.Turci a Benátčané až ve 3.kole.není to zase tak zásadní,že by jste díky tomu s Turky či Benátčany prohrávali.Lze to vyrovnat třeba tím že je povoleno stavět galéry až ve 3.kole i pro Španěly a Jnaovany.Či jinou kompenzací.
Hra je starší ale já ji loni ještě sehnal,a pohled na moře plné lodí se zbožím nemá chybu.Doporučuji.
Bruno –
Selda.cz –
Serenissima je nejlepší hra.
Serenissima je hra pro každého.
Serenissima je hra o obchodování ve středozemním moři buďto s Turky, Benátčany, Janovany nebo Španěly.
Serenissima je hra u které se ani po dlouhém hraní nebudete nudit.
Serenissima je hra kde se obchodování pěkně zkloubí s bitvami.
Serenissima je hra, které se koupě rozhodně vyplatí vyplatí.
Pat –
Hru mám již delší čas. Ale od toho, abych se ji naučil mne odrazovala dlouhá pravidla hry.
Rozhodně jsem udělal chybu, že jsem jí nevěnoval více pozornosti.
Na hře se mi nejvíce líbí monopoly na jisté suroviny(zlato, koření a diamanty),
ale také rád skrblím peníze a kupuji zbrusu nové lodě.
Nedávno jsem se ji naučil, ale her jsem odehrál již spoustu. Většinou jsem prohrál, ale jednou jsem dík válečnému štěstí rozdrtil svého spoluhráče.
Všem ji i přes délku pravidel jen a jen doporučuji!!!!
Lontheo –
ond –
eklp fistronek –
floutek –
Asi není moc fér hodnotit hru po dvou hrách. Přitom jedné z nich pouze ve dvou. Nicméně hodnotím. Začnu kladně, herní plán je dle mě jeden z nejlépe provedených u nás k dostání a jako asi jediná spojuje všechny druhy stylu hry je zde boj, obchod i diplomacie. A možná právě v tom je zakopaný pes. V tomhle všem jedotlivé části vyšumí, např. boje se mi zdají až směšné a míra náhody je zde opravdu vysoká. Jak už bylo zmíněno, cena je dost vysoká a očekával jsem víc..
vládceCitadely –
Hru mám rok a jsem nadšený, ačkoli jsem v životě nebyl první, jednou jsem byl druhý a nakonec jsem byl VŽDY třetí.
Serenissima má celkem těžká pravidla, ale cíl je jednoduchý – nasbírat co nejvíc prašulí a přístavů a surovin (čili být co nejhnusnější držgrešle). Furt sbíráte, kupujete, prodáváte, válčíte a stavíte. To je na tom to nejhezčí.
Krabice je obrovská, ale nabízí celý nový svět. Lodě, prachy, suroviny…
Co je na Serenissimě nejtěžší? Hmmm. Asi naplnit přístavy všema rozlišnýma surovinama.
Papo Shimitz –
Petr Holub –
Tominas –
Skvělá hra, jen se dá hrát jen málo kdy..
Když ji hrajeme my, trvá to někdy i víc než 4 hodiny. Jinak vysvětlování pravidel vážně nemá cenu, protože bych tu byl minimálně do rána..
Jde prostě o to, získat co nejvíc měst a zaplnit jejich sklady surovinama, který získáváte ve svých městech. Toho můžete dosáhnout buď obchodováním, nebo armádou. Všechno se preváží loděmi, které mají omezenou kapaictu a musí mít i nějakou posádku. Po několika kolech se vyhodnotí body a určí pořadí.
P.S. Do teď nechápu, proč se tahle hra umisťuje na tak špatných místech.
Shako –
termit –
Tuto hru jsem si zakoupil po důkladné úvaze. Její cena je vysoká, ale stálo to za to. Provedení hry je veskrze poctivé. Součásti hry – galery,zboží, jsou vyrobeny z plastu, herní plán je zdařilý. Hrací kameny jsou trochu titěrné, ale kdyby měly být větší, asi by se zvětšily rozměry už tak dost prostorově náročné hry.
Děj hry se odehrává mezi lety 1453 (pád Cařihradu) a 1492 (objevení Ameriky) a hráči soupeří o hegemonii nad Středním mořem. Naposledy jsme hru hráli ve čtyřech osobách asi 3 a půl hodiny a něco takového jsem ještě nezažil…Hra byla hodně komunikativní a diplomacie mezi hráči, různé aliance, jejich zrady byly klenotem na skvěle vymyšlené hře. Hru lze označit jako taktickou s dobrým námětem a komunikační. Ještě dlouho po hře jsme si vydrželi o ní povídat.
Srovnám-li hru například s Tikalem, který je králem mezi taktickými hrami, je Serenissima více zábavná, díky komunikaci mezi hráči. Tikal je vážnější, ale člověk se při přemýšlení více zapotí. Všichni se již hodně těšíme, až si znova zahrajeme. Mohu bez skurpulí napsat, že Serenissima neznamená jen italsky Královna moří, ale i Královna her.
murphy –
BFM –
Tacud –
Janko –
Hra je super…zvlášť, když jí hraješ se stejnejma lidma..jinak mě to vysvětlování pravidel už nebaví..je to fuška na hodinu.
Na co bych si chtěl ale poskuhrat je nedostatek příkladů v pravidlech pro různé speciální situce. Kolikrát jsou to úplné maličkosti, ale z důvodu vyjednávání mají kolikrát neuvěřitelný význam. Například, dobývá-li se (obsazuje) nikým nevlastněné město, jedná se o boj nebo ne? A je, jako takový, ho třeba ohlásit? K obsazování dochází až v dalším kole a pokud se předem neohlásí boj, tak netuším, jestli ho bude soupeř obsazovat nebo ne a zda ho tedy musím dopředu napadnout. Zní to logicky…prostě ohlásit!!!, ale přesvedčte o tom soupeře, když se mu to zrovna nehodí, když to v pravidlech není. A takových situací je tam spoustu.
Pokud máte někdo nějakou zkušenost, nestyďte se ji tu zveřejnit…ať se to nějak sjednotí.
Díky a hezkou hru Janko
Panzer –
Serenissima je stále králem mezi mými deskovými hrami. Naprosto mi vyhovuje vybalancovanost obchodu, taktiky a válčení. Styl bojů je sice primitivní s prvkem náhody, důležité ale je, že výsledek boje je takticky předvídatelný ! Budu-li útočit s jednou lodí se třemi námořníky proti obdobně silné soupeřově lodi, je při hodu kostkou vysoce pravděpodobné, že byť soupeřovu loď potopím, bude chybět námořník na obsazení přístavu a tedy bude asi třeba obětovat vlastní loď. Další výborný prvek (především hrají-li tři nebo čtyři hráči) je taktizování s pořadím v kole, kdy na pohled dobrou strategii boje může zhatit třetí hráč v pořadí kola, zdánlivě nezapojený. Vzniká tak prostor i pro smlouvání a komunikaci mezi hráči a nezřídka se dobře projeví i jejich skryté vlastnosti (podobně jako při vstekání se u Osadníků). Proč ale hlavně píši tento příspěvek: pokusil jsem se naučit hru svého sedmiletého syna a během dvou her máme „“třetího do party““. Není žádný genius (patrně po tátovi :), je pravda že strategii mu musím dle vývoje hry napovídat, ale se zapojením dětské logiky mu některá pravidla docvakla natolik, že během hry mne i opravuje (neustále totiž dělám chyby v pořadí činností během kola :). Proto se nebojte složitějších pravidel a zkuste zapojit i ratolesti. Uvidíte že je Serenissima chytne.
Jinak si ještě dovolím pár postřehů do hry:
– drahé kameny, koření a zlato je oč tu běží
– snažte se z kraje hry ovládat více středních přístavů pro výrobu lodí dále od sebe (tedy vozte železo do „“dřevěného““ přístavu a opačně), není pak problém s ochranou vlastních teritorií, rychleji doplníte stav lodí po prohrané bitvě a při dostatečném počtu námořníků neustále hrozíte soupeři (nikdy neví kdy změníte taktiku a začnete vyrábět útočné lodi se 4-mi nebo 5-ti námořníky)
– ze začátku hry je taktika jediná, co nejvíce přístavů obsadit, až potom je začít plnit
– hrajete-li v menším počtu hráčů než 4 vyberte si domovské přístavy vedle sebe (tedy Španěl, Janovan a Benátčan). Turek totiž bývá trochu separován
– a výborná úprava na závěr (vyčetl jsem ji někde na netu) – za zboží odevzdané hráčem do vlastního přístavu neinkasuje hráč žádné peníze. Opravdu pak dostane hra jiný rozměr. Není pak o tom, že kdo se nejvíce činil na začátku většinou vyhraje, ale opravdu začnete jinak nahlížet na peníze, za co je utratit a komu pomoci a komu škodit (např. vyděláváním peněz zaplňováním soupeřových přístavů).
Prófa –
Michal –
xdavid –
kuchtic –
iii –
chloridka –
ales –
Hra sa venuje stredovekému stredomoriu v jednoduchšom prevedení – obchod, pirátenie i masívny konflikt – kto má na čo chuť.
Hra je skutočne komplexná avšak nie až tak zložitá (z pohľadu hráča ktorému, hodinka nad pravidlami robí dobre). Obsahuje obchodný systém a bojový systém, ktoré sú ľahko prepojené, pomerne jednoduché, originálne a stále citlivo reagujúce na schopnosti hráča. Náhoda je príjemne málo dôležitá, kľúčové je dobré plánovanie, diplomacia a správne rozdelenie svojich prostriedkov medzi obchod a boj. Hra sa dá vyhrať aj čistým okrádaním súperov rovnako, ako zameraním sa na obchod a diplomaciu s ostatnými hráčmi. Na obchodnom systéme je geniálne, že jedným vhodne rýchlou loďou dopraveným nákladom sa dá niekedy získať viac, ako prácnym vozením menej lukratívnych položiek.
Pre stredne pokročilých hráčov je to hra na veľa večerov, pričom po hre sa mi vždy žiada ešte, ešte, ešte -pretože ma zaujíma: čo by sa stalo, keby som na budúce urobil toto a toto, dobrú chuť:)
Výtvarné prevedenie sa tvári dobovo, čo sa mne osobne veľmi páči. Na tejto hre mám rád, že náklady i posádka sa nakladajú priamo na lodičky a to veľmi zjednodušuje celý systém, všetko je príjemné, tak akorát do ruky a nemôžem si pomôcť, tejto hre niet, čo vytknúť.
otakar zatřepálek –
Matěj Baťha –