Hrajeme.cz

Sága

Originální název:
Saga
Rok vydání:
2004
Počet hráčů:
2 až 4
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie:

Další informace

Míra náhody

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání

Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci

Autoři

– BoardGameGeek
– Funagain Gameweb

Recenze

  1. Jersey


    Design: Čistě karetní hra, s žetonky peněz. Karty království (celkem 6, oboustranné) jsou pěkné, karty rytířů (5 sad) mají hrubé nedostatky v anatomii postav a působí hodně amatérsky (styl by se mi i líbil, ale něco vždy obrázek shazuje). Nicméně u karet rytířů je nejdůležitější barva a číslo, což lze obojí bez problémů rozeznat.
    Pravidla: Nejsou složitá, ale je jich víc a je třeba kromě základního mechanismu hry a průběhu kola vysvětlit i funkci jednotlivých království. Obvykle je třeba hru začít hrát a při ní zdůraznit detaily či opakovat již dříve řečená pravidla.
    Popis hry: Každý hráč má sadu karet vojska skládajícího se ze šesti barev (každý rytíř má jen jednu) a síly (od jedné do čtyř). Za jedno kolo mohu vyložit jednoho rytíře a první z rytířů v každé řadě svou barvou vybírá, na které království se bude útočit (každý hráč má jinak silné rytíře v jednotlivých barvách). Rytíři stejné barvy nesmí být ve stejném útočném ani obranném vojsku (tím je limitovaná celková síla vojska a možnosti hráčů). Jakmile síla útočného vojska překročí sílu obranného vojska, je dané království dobyto. Útočníci se mění v obránce, obránci se vrací do ruky hráči, který je zahrál. Na začátku jsou všechna království neutrální a mají svá obranná vojska (ta zůstanou ležet po dobytí jejich království uprostřed stolu a dají se naverbovat). Za držení království hráč dostává na začátku svého kola peníze. Hra končí, jakmile někdo vyloží posledního rytíře. Pak proběhne závěrečné hodnocení – za obránce (jejich sílu) jsou plus body, za útočníky nic a za rytíře v ruce mínus body. Vlastněná království také mění některá pravidla hodnocení.
    Délka hry: Tři čtvrtě hodiny. Nejvíce hru zdržuje počítání síly vojska, což spočívá ve sčítání několika jedniček, dvojek, trojek a čtyřek. Je to poměrně nepříjemné zvlášť ke konci, kdy už je ve hře větší počet čtyř a pětičlenných armád.
    Oblíbenost v HHK Elysium: Malý počet her (cca 4) má na svědomí především délka hry a neochota učit se nová pravidla. Ti, co hru hráli, si ji chtěli zahrát znovu, jen jaksi „nevyšel čas“.
    Hodnocení: Složitější hra, vydrží nadlouho (všechna království jsou ve dvou variantách, podobně jako třeba v Magellanovi jsou dvě strany hracích desek s mořeplavci, kteří mají odlišné vlastnosti). Dle mého názoru nejlepší z pětice hodnocených her. Problémem je, že se jí musí věnovat více času, ani po první hře nemusí být hráčům jasné, co je třeba dělat pro vítězství. Hra nabízí jak strategické, tak taktické možnosti.

Přidat recenzi