Recenze rozšíření hry HEAT: Hustý déšť

HEAT je jednou z nejlepších her roku 2022, mezi závodivými hrami rozhodně. Originálním způsobem pracuje s kartami, které používáte k pohybu své formule. Výsledkem je strategická rodinná hra, ve které zažijete atmosféru opravdového závodu (viz recenze). Od pátku 23. února si můžete pořídit první rozšíření nazvané Hustý déšť. A na ně se dnes blíže podíváme.

V rozšíření Hustý déšť dostanete dva nové závodní okruhy na oboustranné herní desce, herní materiál pro sedmého hráče a nové karty vylepšení s novou ikonou. Jeden okruh vás zavede do Mexika, druhý do Japonska.

Pokud hru HEAT neznáte, tak vězte, že se jedná o závodivou hru s formulemi, jejichž pohyb je řízen kartami. Každá partie představuje jeden závod na vybrané trati. Čtyři tratě ze základní hry vám tedy rozšíření doplní o nové dvě. Každý hráč má základní balíček karet obohacený o karty vylepšení. A má připravené karty heat, které představují zahřátí motoru.

Ve svém tahu si vyberete a posléze zahrajete tolik karet, jakou máte zařazenou rychlost. Samotnou rychlost pak určuje jejich hodnota. Důležité to je při průjezdu zatáčkou, protože každá má svůj rychlostní limit. Pokud ho překročíte a nemůžete zaplatit kartami heat, havarujete (sice vás to nevyřadí ze závodu, ale rozhodně vás to zbrzdí). Kombinace řazení, výběru karet a správy karet heat vytváří zábavnou směs, o kterou ve hře jde.

Každá trať vám poskytne specifické podmínky, kterým musíte svou „jízdu“ přizpůsobit. Zároveň vám tím nabízí nové výzvy a zpestřují hru. Trati v Japonsku jsou plné kaluží vody po vydatném dešti. Přeřazování na nižší rychlost vás bude stát o jednu kartu heat více. Při přeřazení o jeden stupeň zaplatíte jednu kartu, přeřazení o dva rychlostní stupně dolů vás stojí dvě karty.

Novým prvkem, který najdete na obou tratích, v Maxiku i v Japonsku, jsou šikany. Skládají se ze dvou po sobě jdoucích liniích zatáčky se stejným omezením rychlosti. Může mezi nimi být jedna nebo více mezer. Poznáte je podle modrého obrubníku. Rychlé projetí takové šikany prověří vaše jezdecký um.

Rozšíření také umožňuje agresivnější jízdu legend. Ty mohou projet i dvě zatáčky v jednom kole. Legendy jsou nehráčští závodníci řízení kartami legend, kteří doplňují startovní pole, abyste mohli odjet plnohodnotný závod.

Poslední novinkou je nový symbol super chlazení, který najdete na nových kartách. Použijete je v modulu garáže nebo v režimu šampionátu. Jednoduše je zamícháte mezi karty vylepšení a sponzorů. A co umí? Je to volitelný symbol, který použijete v 5. kroku kola. Díky němu se můžete podívat do svého odhazovacího balíčku a odebrat určitý počet karet heat. Vrátíte je na místo v motoru.

Rozšíření Hustý déšť přináší hned několik novinek, které zpestřují hru, dělají ji variabilnější a nutí vás upravovat vaše strategie. Do je dobrá zpráva pro každého, kdo si hru HEAT oblíbil. Pokud ji máte a rádi hrajete, tak nad pořízením rozšíření určitě neváhejte. Nové tratě s novými podmínkami vám poskytnou jedinečný zážitek. Hru jako takovou zásadně nemění, ale obohacuje ji.

Zároveň oceníte i to, že přidává nového hráče, takže si budete moci zahrát až v 7. Není moc her pro takový počet hráčů, které dobře fungují. HEAT k nim patří. Tím, že se jedná o závodivou hru, větší počet hráčů ji činí napínavější a zábavnější. I když platí, že v menším počtu hráčů dobře zafunguje i modul Legendy. My bez něj už ani nehrajeme.

Díky šesti tratím můžete uspořádat pořádný šampionát a uspořádat celou sérii závodů. Na konci pak můžete vyhlásit vlastního mistra světa. Rozšíření Hustý déšť vřele doporučuji.

HEAT: Hustý déšť

Autoři: Asger Harding Granerud, Daniel Skjold Pedersen