Popis
Jste jedním ze čtyř vůdců kmenů, kteří se snaží usídlit na sopečném ostrově Taluva. Snažíte se najít to nejlepší místo pro své vesnice, opevnění a chrámy. Díky působení sopek se ostrov stále rozrůstá (chrlí lávu, která se vlévá do oceánu). Komu se podaří nejlépe využít možností ostrova?
Sionn Latharn –
yeetik –
budkin –
nfo –
Tak na tuhle hru jsem se docela tesil, nicmene v CZ se neda nikde poridit, takze jedina moznost je nechat si ji poslat ze zahranicni. Zaujala me variabilnost, protoze hra nema zadny definovany herni plan, ale o tom pozdeji.
K samotnemu principu hry. Hra je pro 2-4 hrace, dle vyrobce se hraje cca 45 min. moje zkusenost, hra trva zhruba 30 min. Hraci si vyberou svou barvu a nyni k samotnemu hernimu systemu. Jedna se o vytvareni ostrova kdesi v Pacifiku, kde pomoci erupci sopek vznika nova plocha nebo se ostrov promenuje, bud se rozsiruje smerem do more nebo se navysuje plocha na stavajici plochy dle danych pravidel pomoci erupci sopek (vzdy musi byt vulkan na vulkan a smer lavoveho pole musi byt jiny nez puvodni hraci pole pod vulkanem). Co se tyka tohoto herniho prvku jsou to takove tezko definovane trojuhelniky, ktere se skladaji ze trech 6ti hranu. Tyto karticky, hraci prvek na sebe prikladate, tak aby se plocha rozsirovala a nebo rostla do vysky diky vulkanickym erupcim. Tento zpusob rozvoje hraci plochy mi prijde nejzajimavejsi, protoze nikdy se nesetkate s tim, ze s ostatnimi hraci postavite stejny ostrov, cili to ze hrac v kazdem kole umistuje novou karticku ostrova je jedna cast herniho kroku a v druhem umistuje obydli tamnich domorodcu. Obydli domorodcu jsou tri druhy, zakladem jsou chyse, nasleduji veze a potom chramy. Hraci nejdrive stavi chyse, jakmile dosahnou trech propojenych chysi a vysky ostrova minimalne 3 na sobe navrstvenych hernich ploch, mohou umistit na volne pole (nikdy se obydli neumistuje na vulkany) vez, potom mohou zalozit zase novou vesnici a jakmile propoji dalsi tri chyse, mohou umistit na volne pole chram (nemusi byt splnena podminka minimalne trech hernich ploch na sobe jako v pripade vezi). Cilem hry je postavit co nejvice chramu, nasledne vezi a nebo chysi. Rozhoduje uvedene poradi.
Celkove zpracovani hry je velmi kvalitni, chyse, veze a chramy jsou hezky opracovane. Navod v AJ je srozumitelny vcetne hernich prikladu, baleni prakticke, cili vyrobci hry (Rio Grande) se podarilo vytvorit velmi peknou hru, ktera se diky variabilite opravdu neomrzi, nebot muzete stavet ostrov do vysky ci sirky, jakkoliv modelovany, coz se mi libi nejvic, tim hra ziskava urcitou plasticitu a 3D rozmer. Pravidla v AJ jsou srozumitelna, takze jedine co bych hre vytknul je delka hry, ktera by se osetrila pridanim vice karet herni plochy. :)) Pokud mate v oblibe budovatelske hry a zaroven mate sklony hrat si na bohy, urcite by se vam mohla libit a mohu ji doporucit. 🙂
murphy –
tučňák –