Hrajeme.cz

Dorn

Originální název:
Dorn
Rok vydání:
2006
Počet hráčů:
2 až 6
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 10 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie:

Popis

Dorn je fantasy strategie založená na hraní rolí. Jeden z hráčů je pán Dornu a každé kolo vyvolává všemožné nestvůry. Pět hrdinů se pak tato monstra snaží zlikvidovat, sesbírat tři svaté artefakty a nakonec porazit samotného temného pána Dornu.

Ve hře se nepoužívají k boji kostky. Hráči mají na výběr z devíti postav, u kterých pak mohou rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti. V průběhu hry mohou hrdinové též nalézt různé užitečné předměty. Pán Dornu má k dispozici nejen armádu svých přisluhovačů, ale i různé rituály, kterými znepříjemňuje hrdinům život.

Další informace

Míra náhody

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání

Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci

Autoři

, , , , ,

– BoardGameGeek
– Oficiální stránky hry

Recenze

  1. SFINGO

    + takřka absolutní eliminace náhody
    + výborné levelování postav
    + pestré postavy, velký výběr, hodně vlastností
    + hezky zpracované
    + dobře napsaná pravidla
    + atmosféra
    + pán Dornu Zorkal
    + nutnost spolupráce s dalšími hráči ( pokud hrajete za dobro)

    – zatím pouze jedno rozšíření
    – pokud zemře hrdina příliš brzo, tak hráče čeká dost dlouhá čekačka bez hraní

    Dorn je má nejoblíbenější stolní hra na hrdiny. Krásně vyvážená, dobře udělaná deskovka, navíc z naší české kotliny. Tato hra musí potěšit každého, kdo má jen trochu rád hry na hrdiny. Největším plusem je takřka stoprocentní eliminace náhody. Žádné kostky, jen váš úsudek a správné zhodnocení situace a spolupráce s dalšími hráči rozhoduje. Jako majitel a nejzkušenější hráč jsem sice skoro pořád nucen hrát za Zorkala, ale vůbec mi to nevadí. Hra sice trvá dost dlouho, ale když se vám sejde dobrá partička lidí, tak se ani nevšimnete, že hrajete 4-5 hodin. Doporučuji.

  2. Kentaur

    Tato hra je moje srdcovka. Sehnal jsem ji z bazaru, protože v základu se nedá momentálně sehnat a možná i proto mě hřeje hraní o to více.
    Hru jsem zakoupil pro dcerku a už po rozbalení jsem byl obviněn, že jsem ji sehnal spíše pro sebe, protože se mi oči rozsvítily při pohledu na herní materiál a hlavně na skleněné komponenty. Hra je velmi dobře zpracovaná.
    Hlavní je zde taktika, jelikož náhoda v podobě neustálého házení kostkou či lízání karet padá.
    Hru hrajeme doma ve třech. Se ženou a desetiletou dcerou. Já za Zorkala a ony kooperativně za hrdiny.
    Hra zabere více času, tak na stole nebude každý večer, ale na druhou stranu se jen tak neohraje. Ježíšek má již pod rukou rozšíření pro malou a těším se na Vánoce já jak malé děcko ve svých 37-ti letech 😀

  3. matrosh

    Dorn je asi rozhodně unikát, o tom se hádat nebudu. Je to v podstatě dungeon crawler, ale bez kostek. Euro srdce určitě plesají, že náhoda byla uplně eliminována a taktika vítězí, ale mě to moc nebavilo. Asi to bylo tím, že jsem to hrál po prvé a naš vůdce družiny byl trochu mimo. Ale asi i tím, že tam nebyli pořádné figurky a nezžil jsem se s tím. Možná tomu ještě někdy šanci dám.

  4. zdenekstefan@gmail.com

    Velmi dobrá česká RPG hra. Eliminace nevyrovnanosti v různém počtu hráčů je zde řešena tak, že ve hře jsou vždy 4 hrdinové. Ve hře je jednoduchý systém zlepšování hrdinů, což zbytečně neprotahuje hru. Trochu nešťastné jsou příšerky overlorda, u kterých chvíli trvá, než si člověk zapamutuje, co všechny maji za schopnosti. Navíc poté, co jsem v jedné hře byl jako hrdina poměrně brzy zabit, jsem další dvě až tři hodiny koukal na ostatní hráče, jak bojují o vítězství. To je sice dobrý způsob, jak ukázat lidem, že nic není růžové, ale zábavné to opravdu není. Příznivcům RPG doporučuji, pravidla nejsou složitá a hru zvládnou i děti kolem deseti let.

    + česká hra
    + strategická, ale dobře zvládnutelná
    + pestrá nabídka příšer overlorda
    + lehká pravidla
    – zabitý hrdina se může chvíli nudit
    – vlastnosti příšer nikde nejsou znázorněny, zpočátku se hůře pamatují

  5. Orel91

    Tato kooperativně kompetitivní hra je jednou z mých velice oblíbených, avšak řadí se spíše k náročnějším hrám, které zaberou více času.
    Jedná se o RPG stolní hru, ve které kladní hrdinové zdokonalují své postavy, aby porazili jednoho svého záporného spoluhráče. Díky velikému množství postav, za které lze hrát a které lze různě nakombinovat, získává hra obrovské množství různých scénářů, takže u hry můžete strávit hodiny a stále vás bude bavit. Zajímavý herní systém a postupné zlepšování postav navíc otevírá hráčům prostor pro mnoho strategií, jak dospět k vítěznému konci. Avšak nepřítel je silný a není radno jej podceňovat. Pán zla Zorkal má totiž mnoho způsobů, jak hrdinům jejich cestu k vítězství a slávě překazit.

    + Velké množství postav, za které lze hrát
    + Dobrý herní systém umožňující hrát ve dvou až šesti hráčích
    + Vítězství za kladné hrdiny je náročnější než za Zorkala a proto si ho o to více užijete
    + Každá hra je jiná, takže Dorn neomrzí ani po mnoha opakováních

    – Může být náročnější na čas
    – Je důležité, aby za Zorkala hrál zkušenější hráč, jinak může být hra pro hrdiny jednoduchá

  6. hromadalidi

    Dorn je velmi zajímavá hra, která patří do rodiny her kooperativních, tedy těch, kde musejí hráči k úspěchu spolupracovat. Družina hrdinů se snaží porazit pána Dornu, aby nedošlo ke konci světa a on nezvítězil(či tak nějak podobně zní legenda). V praxi to znamená, že každý z hráčů je hrdina a společně bojují proti jednomu z hráčů, který hraje za pána Dornu a jeho nestvůry. Grafika karet a herní komponenty patří k nadprůměru a umocňují zážitek ze hry. Malou nevýhodu vidím v systému všichni na jednoho, kdy ten co hraje za pána Temnoty se může cítit během hraní skoro až nenáviděn a že by Vám někdo z družníků potom co jim uberete několik životů svými potvorami, snad došel pro pití, opravdu nečekejte. Proto doporučuji roli pána pravidelně točit. Zážitek ze hry je, ale dobrý a dá se u ní prosedět mnoho mlhavých podzimních večerů. Vzhůru za dobrodružstvím.

  7. Hraničář

  8. Zeppe

  9. Venca

  10. amek

  11. majkobulko

  12. andy

  13. remone

  14. Nawist

  15. Zenitos

  16. tcdd

  17. teotihuacan

  18. Jan

  19. Zipakna

  20. Deathmers

  21. Guelin

  22. Blackfighter

  23. Pete

  24. Eyron

  25. Pepr

  26. Tristaver

  27. WereWolf

  28. Koki

  29. Kadaver

  30. Peregrinator

  31. jarrok


    DORN ma prekvapil. Podla obalu som ocakaval, ze to bude jednoduche mlatenie priseriek v bludisku a ze to bude idealna hra, ked si budem chciet zahrat nieco oddychove s nasimi detmi. Realita je vsak ina.

    Nase deti sa na DORN ani prilis nechytaju, pretoze v tejto hre nejde ani tak velmi o fantaziu (ako pri klasickych RRG ako Draci doupe a pod.) ako skor o taktiku.

    Oficialne je to hra pre 2 az 6 hracov, ale mam pocit, ze najlepsia je pre dvoch.

    Jeden z hracov sa stane temnym magom, ktory brani svoje uzemie voci partii dobrodruhov, ktori sa mu „“nanosia““ do jeho panstva. Ako spravny Temny pan, nebojuje spociatku osobne, ale nechava za seba utocit svojich podddanych – kostlivcov, zombie, duchov atd… Kazda z jeho povolanych priser ma svoje plusy aj minusy a najsilnejsie su samozrejme vo vzajomnej kooperacii. Temny pan vyhra ak pobije partiu dobroduhov. Aby sa hra vsak nezmenla na nahananie dobrodruhov po jaskyni, hra konci vitazstvom temnej strany aj vtedy, ak sa podari Temnemu panovi dokoncit jeden casovo narocny ritual. Ukonceniu ritualu moze druzina dobrodruhov zabranit len utocenim na centrum temnej pevnosti.

    Ostatni hraci (jeden az pat) ovladaju dobrodruhov. Povodny zamer autorov hry bol, aby kazdy hrac ovladal jedneho dobrodruha, ale fakt je, ze ak vsetkych piatich ovlada jeden hrac, nie je to vobec na ukor hry, skor naopak. Postavy dobrodruhov su vopred preddefinovane klasicke postavicky z RPG – rozni bojovnici, magovia, klerici, zaklinaci apod. Pocas hry mozu postupovat na vyssie urovne a tak si zlepsovat svoje parametre a schopnosti. V jaskyni a jej okoli je roztrusenych vela liecivych lektvarov, kuzelnych zvitkov a podobnych veciciek, ktore dobrodruhom vyrazne zlepsuju sance v boji s nastrahami Temneho pana. Dobrodruhovia vyhraju len zabitim Temneho pana.

    Co sa tyka herneho mechanizmu, hra sa na kola a v kazdom kole je presne definovane poradie moznych cinnosti Temneho pana aj Dobrodruhov. Najzaujimavejsia vec na tejto hre je, ze nepouziva vobec kocky. Nahoda je tu zastupena specialnymi schopnostami, ktore si hraci na zaciatku vylosuju ale dalej je to uz o taktike planovani.

    Zaujimave na tejto hre je aj to, ze sance na vyhru ma Zlo rovnake ako Dobro.

    A preco som nedal plny pocet hviezdiciek? Material hry je lacny a je to na nom vidiet. Po otvoreni krabce zistite, ze Vas caka asi 15 minut lepenia a priprava samotnej hry trva cca dalsich 10 – 15 minut. Na druhej strane, aj vdaka tomuto lacnejsiemu prevedeniu nie je DORN financne nedostupny.

    Ak si teda chcete vyskusat ake to je naozaj ovladat svorku nemrtvych, ktori za Vas ochotne vycistia Vase kobky, mociare a jaskyne od nepozvanych hosti, alebo sa stat srdnatym dobrodruhom, ktory sa nezlakne Temneho vladcu podzemia a jeho prisluhovacov, a vie ze bohovia mu tentoraz nedrzia palce, skuste DORN.

  32. stega

  33. Yuri

  34. oplprokop

  35. Markéta

  36. Shako

  37. Brontik

  38. karel

  39. Droll

  40. Richmond

  41. Matěj Baťha

Přidat recenzi