Popis
Ve Warcraftu: Deskové hře každý hráč velí jedné ze čtyř ras: Lidské alianci, Nemrtvé Zkáze, Orčí hordě nebo Hlídce nočních elfů. Během hry se hráči pokoušejí vést své rasy k vítězství pomocí vojenské síly, magické moci a silné ekonomiky. Srdcem Warcraftu je scénář. Než začnete hrát hru, musíte si vybrat, který scénář budete hrát. Scénář vám řekne, jak připravit hrací plochu, speciální pravidla pro hraní hry a jak lze hru vyhrát. Můžete si vymyslet vlastní scénáře se součástmi poskytovanými s hrou.
Kantry –
I když trošku nevyvážená, stále dobře hratelná hra, ale to hlavní přijde až po spojení s rozšířením. S expansionem se hratelnost lepší o 100%. Rozhodně doporučuju pořizovat dohromady. (4* s expansionem, 3*bez)
sefler –
sully.mich –
Rillanon –
davidko7 –
andik007 –
lamkal –
TeCZko –
Shadow –
uglugf –
Larax –
Krta –
speedy –
fasz –
Semir –
klekytom –
kubiceq –
Bruno –
katka97 –
The Hammer –
Zik9 –
Fester –
Kachni –
Marrty –
TazDevil –
Tharr –
stega –
Shade –
bodyremover –
HomeBoy –
Annie –
Aldomoro –
Výborná fantasy válečná strategická hra. Opravdu komu se líbí PC hra bude se mu pravděpodobně líbit i tato desková verze. Recenze přede mnou je poměrně vyčerpávající, takže o systému hry se nebudu již rozvíjet. Délka hry není tak dramatická, sehráli jsme již dost partií a ve 3 je nejkratší, ve 2 a 4 trvá od 90-150min., zcela výjimečně jsme hráli přes 3 hod. Samozřejmě pokud nechce nikdo útočit, dá se hrát déle, ale to pak už není žádná zábava, jelikož pak už není co vymýšlet. Zatím vždy byl někdo nucen vyvolat bitvu/y a ve 3 toho potom většinou využije 3. neoslabený hráč a oba smete. Proto je hra lepší ve 2 a 4. Co se týče provedení, tak mohly být lépe promakané válečné jednotky, nezřídka jsou třeba střelecké jednotky označovány jako zajíci či motorkáři. Dávám čtyři hvězdičky, jelikož půl si nechávám pro rozšíření a půl pro něco ještě lepšího.
martinecku –
nightfall –
Darth Vader –
elenistar –
ice_cr3am –
paladin91 –
Jordan –
Delante –
Cubase –
Elwen –
vizard –
bramborka –
Cantona –
jerry1989 –
Lemon Dog –
Honza –
Desková hra Warcraft vychází z úspěšné počítačové hry stejného jména a je určena pro 2-4 hráče. Hra proíihá na plánu, skládajícím se z šestiúhelníkových polí (trochu podobné Osadníkům, ale tvar plánu se liší), přičemž tvar plánu lze uzpůsobit počtu hráčů. Provedení hry považuji za velmi zdařilé, a i přes poměrně velký počet různých jednotek a kartiček kouzel se lze pomerně rychle zorientovat.
Myšlenka hry věrně odpovídá počítačové předloze. Každý hráč má domovskou základnu, z níž vyráží jeho dělníci těžit na příslušná pole zlato a dřevo. Natěžené suroviny je možné použít na stavbu nových jednotek, zlepšení jejich bojových vlastností nebo investice do nových budov. Vzhledem k omezenému množství zdrojů, kterých navíc v průběhu hry ubývá vytěžením, je zapotřebí před každým utrácením velmi pečlivě přemýšlet. Na základně je možné vytvářet rovněž bojové jednotky, které hráči následně vysílají rozsévat zkázu mezi jednotkami soupeře. Hra obvykle končí zničením domovské základny některého hráče.
K bitvě se soupeřem dojde vždy, když se na jednom poli setkají nepřátelské jednotky, pričemž bitvy se účastní nejen jednotky na daném poli, ale i na všech polích sousedních. Při přesunech je tedy nezbytné naustále dbát na to, aby se jednotky držely pohromadě a navzájem se „“kryly““. Samostatnou kapitolou jsou kouzla, jejich použití zvyšuje šanci v boji s protivnikem (nebo naopak umožnují z bitvy utéci). Kouzla hráči obdrží na začátku a doplňují se po každé bitvě, přičemž vítěz dostane o kouzlo navíc. Každá z ras, za kterou můžete hrát (lidé, orci, elfove a nemrtví), má navíc k dispozici jiná kouzla, takže o překvapení nikdy není nouze.
Ačkoli určitou roli při boji hraje náhoda (na zásah se hází kostkami, přičemž silnější jednotky mají větší šanci na úspěch), správné rozložení jednotek a používání vhodných kouzel má na celkový výsledek zásadní vliv. Klíčové bitvy jsou obvykle strhující a napínavé do samotného konce, a slabší povahy u nich možná budou vstávat ze židlí.
Hře jsem nepřidělil plný počet bodů kvůli některým drobným muškám, konkrétně: česká verze pravidel, které jsem stáhl z web. stránek distributora, je nepřesně přeložena a dává příčinu k mnoha zbytečným sporům (např. kdy se hrají která kouzla a v jakém pořadí). Anglicka pravidla jsou mnohem lepší, ale i ta nejsou bezchybná. Určitou nevýhodou je i to, že hra ve třech hráčích je extrémně zdlouhavá (nikdo nechce útočit jako první). Ovšem i hra ve dvou či týmová hra ve čtyřech nezřídka trvají 3-4 hodiny, tedy mnohem déle, než je avizováno na obalu.
To vše ale jsou jenom drobnosti ve srovnaní s obrovskou zábavností a vzrušením, které hra zejména strategičtěji založeným hráčům může nabídnout. Až se Vám poprvé podaří kouzlem znehybnit jádro soupeřovi armády, rychle se přeskupit se svými vojsky, pomocí speciální vlastnosti odrazit poslední zoufalé útoky a zasadit nepřátelské základně poslední ránu, budete chtít jenom jedno – hned si zahrát znovu.
murphy –
Kanibal –
Michal –
Lumirius –
Surt –
otakar zatřepálek –
Matěj Baťha –