Další informace
Míra náhody | |
---|---|
Počet hráčů | |
Věk hráčů | |
Doba hraní | |
Počeštění | |
Rok vydání | |
Míra interakce | |
Míra složitosti | |
Míra humoru | |
Doporučení rodiny | |
Doporučení hráče | |
Výrobci | |
Autoři |
Originální název:
Der Palast von Alhambra: Die Stunde der Diebe (die 3. Erweiterung)
Rok vydání:
2005
Počet hráčů:
3 až 6
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 8 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Míra náhody | |
---|---|
Počet hráčů | |
Věk hráčů | |
Doba hraní | |
Počeštění | |
Rok vydání | |
Míra interakce | |
Míra složitosti | |
Míra humoru | |
Doporučení rodiny | |
Doporučení hráče | |
Výrobci | |
Autoři |
Pro přidávání recenzí se musíte nejdříve přihlásit.
mlcuchj –
Jacob –
Bunny84 –
Kveton.T –
Nogard –
Poměrně podařené rozšíření. Osobně se mi líbí hlavně modul Kupec, který přináší do hry další možnosti strategie pro budování a následné bodování.
richie –
bl –
Markéta –
dilli –
murphy –
Gandalf –
Pepik –
David Cichák –
Agáta –
V krabici najdete 4 rozšíření, z nichž hodnotím jen 2, která mám vyzkoušená. Hru vč. rozšíření máme z Německa, neřešíme tedy kvalitu českého vydání. Řešíme ale překlad pravidel!
Zdi: Můžete si postavit zdi i na dlaždici (kartičku) která zdi nemá. V kartách peněz jsou zamíchány karty zdí, pokud přijde taková karta na řadu, dá se bokem a hráč který je na řadě si ji může vzít v rámci tahu (ke koupi stavby, braní peněz a přestavbě Alhambry přibývá tedy další možnost tahu). Zeď se vytvoří ze dřívek, která jsou v balení hry (když je poztrácíte, použijte sirky). Zeď musí odpovídat kartě. Například máte kartu, kde je zeď nahoře a vpravo, nemůžete tedy dát dřívka na kartu, kde by zeď nahoře byla proti pravidlům. Musíte umístit všechny zdi, nelze tedy dát zeď jen vpravo, když se vám nahoře nehodí. Zeď může být i na kartě s fontánou!
Vzhledem k tomu, že body za zeď často rozhodují o vítězství, je to důležité rozšíření. Pokud vám někdo vykoupí karty/stavby s vhodnou zdí, máte ještě šanci.
Drobné: pokud přeplatíte kartu se stavbou o 2 a víc peněz, můžete si z pytlíku (=naslepo!!) vzít jednu minci za každé 2 peníze které dáte navíc. Mince má hodnotu 1 penízu. Příklad: přeplatíte o 5 denárů, vezmete si zpátky naslepo 2 mince, zíkáte tedy dejme tomu 1 dirham a 1 gulden). Přeplacení tedy tolik nebolí. Pokud přelatíte diamanty, můžete si vzít zpátky taky. V dalším kole můžete pak platit např. kartou v hodnotě 5 denárů + 3 denárové mince = 8 denárů.
Toto rozšíření asi příliš nemění strategii hry. Kdo platí přesně, má výhodu dalšího tahu.