Popis
Terra Mystica je náročná strategická hra s minimálním vlivem náhody. Každý hráč vede jeden ze 14 rozdílných národů na cestě k prosperitě. Každý z národů je vázán na krajinu určitého typu, na té může stavět jednotlivé budovy a celá města. Blízkost ostatních národů v krajině na jedné straně omezuje možnosti rozvoje vašeho národa, na druhé straně ovšem mohou obchodní vztahy s blízkými sousedy přinášet určité výhody. Zvítězí ten hráč, který nejlépe využije jedinečné schopnosti svého národa.
SOVRIN –
Než jsem si Terru zahrál poprvé, tak jsem se na ni hodně dlouho chystal. Měl jsem strach, že budu několik desítek minut, ne-li více než hodinu studovat pravidla, prostě že hra bude příliš složitá a zážitek z ní nebude až tak převratný. Opak je pravdou. V konečném důsledku pochopit jednotlivé herní principy není vůbec složité. Co je však na hře tak složité, je umění zahrát jednotlivé tahy nejlépe, jak se nabízí. Jednou jsem slyšel, že je to hra na zavaření mozku, což je více než výstižné. Chcete si večer odpočinout u nějaké oddechovky? Terra Mystica to rozhodně nebude. Ale jestli si chcete zahrát hru, kterou máte plně pod kontrolou (prakticky bez náhody), máte volný večer (ještě se mi nepodařilo odehrát hru pod 2 hodiny při 3 a více hráčích), tak Terra Mystica je jasná volba. Nejspíš to nebude hra pro každého, ale hráčský zážitek nabízí opakovaně nepopsatelný…
Tomy35 –
„Zdálo se mi to nebo nade mnou právě proletěla čarodějnice? Musíme poslat vodní víly, aby řekly gnomům na mostě, že mágové zase otravují temnojedy.“
Hra je souborem velké variability díky deseti národům, možností staveb, prací s magií a přetváření krajiny. Rozdělena do šesti kol, ve kterých je důležitý každý malý krůček k pozdějšímu celkovému vítězství. Krabice se hrou je velká a naplněná až po okraj, což umocňuje pocit, že jste investovali opravdu dobře. Interakce mezi hráči se může jevit jako malá, ale i malý krok může vše nakonec změnit a i mistrovský plán změnit na ruiny. Hra je rozhodně zajímavější s narůstajícím počtem hráčů. Na deskoherních stránkách naleznete spousty tipů jak hrát, ale největší radost máte z toho, když si svoji vítěznou strategii vytvoříte sami a než se Vám to povede se všemi národy, strávíte se hrou spoustu času. Hra není přímo nejlehčí, ale rozhodně za to stojí!
cinan –
číňan
cSf.Loser –
Velice zvláštní euro, docela hodně interakce mezi hráči. Zpracování je takové přehledné. X národů, které jsou velice rozdílné, což beru jako obrovské plus, nicméně mám dojem, že jsou národy dost nevyrovnané. Každý národ má i body za určité specifické věci, k těm společným. Práce s manou je také poměrně hezky udělaná a člověk si musí hlídat flow tohoto koloběhu. Celkově mám, ale ze hry trochu pocit přeplácanosti, jako kdyby bylo ve hře násilně přidáno nějak moc surovin. Nicméně se to hraje dobře a hra dá příjemně zabrat mozku.
Láďa Smejkal –
Jedna z nejlepších náročnějších strategických her posledních let. Jednoduchá pravidla, obrovská variabilita a skvělé zpracování.
hromadalidi –
Hra patří k těm náročnějším, především co se týká pravidel. Vychrlit je najednou na někoho, kdo není zrovna vášnivý deskovkář znamená, že Vám uteče od stolu. Když se pak, ale vrátí a skutečně si zahraje. Zjistí, že zas tak složitá hra není a obsahuje vcelku povedené mechanismy a postupy. Navíc každá hra může být o trošku jiná díky tomu, že každý národ má své výhody a nevýhody na kterých lze postavit strategii. Hráváme tu a tam nejlépe ve čtyřech, celková hrací doba něco přes dvě hodiny, ale je to taky tím, že občas hledáme v pravidlech ještě různé nejasnosti. Hra je velmi komplexní a pokud překonáte počáteční ostych z dlouhých pravidel(přes 20 stran), tak budete určitě spokojeni. Navíc bych ještě pochválil pěkné zasazení do fantasy prostředí.
Jarek –
Náročná strategická hra, která se navíc jen tak neohraje kvůli rozdílným vlastnostem národů. Nejčastěji hrajeme ve čtyřech lidech, kdy je mapa už docela dost zaplněná. Unikátní na této hře jsou různé vlastnosti ras, kdy za každou se hraje úplně jinak. Některé se potřebují rozlézt po mapě, některým zase naopak se soustředit na jednom místě. Největší bodové zisky bývají až v posledních dvou kolech hry, kdy mají hráči už rozumně vybudovanou ekonomiku a kdy se soustředí také na závěrečné bodování kultů a velikosti obsazené plochy. Těším se na rozšíření s novými rasami a některými novými pravidly.
PD –
Fargo –
Vojta –
bacil –
Zdenek_ –
jakub –
orsej@centrum.cz –
pogo –