Hrajeme.cz
Nové hryPro náročnéVideoVideopředstavení

Nejsme tu sami je nová asymetrická karetní hra

Novinkou, kterou v tomto týdnu přinesly REXhry, je karetní hra Nejsme tu sami. Je to asymetrická hra pro 2–7 hráčů od 10 let. Zavede vás do vzdálené budoucnosti, kdy již lidstvo létá ke hvězdám. Ve hře jeden hráč představuje Bytost na cizí planetě a ostatní lovené astronauty, kteří na planetě ztroskotali. Ti se společnými silami snaží unikat Bytosti a vydržet, než dorazí pomoc. Cílem Bytosti je naopak přemoci členy posádky ztroskotané lodi a asimilovat je do ekosystému planety.

Planeta se jmenuje Artemia a ve hře ji představuje deset různých karet lokací. Každá z nich má svůj efekt, který Lovení mohou aktivovat. Hráči za astronauty mají v ruce karty lokací. V první fázi každého kola si každý nich jednu vybere, aby ji prozkoumal a využil její efekt. V dalším kole tak hráči mají méně karet, pokud se jim je nepodaří získat zpět. Například „Doupě“ umožní, abyste si vzali zpět karty lokací z odkládacího balíčku (čím méně karet lokací máte, tím má Bytost větší šanci odhadnout, kam půjdete) nebo aktivovat efekt lokace, na který položí Bytost svůj žeton. „Útočiště“ zas umožní, abyste si vzali kartu přežití (to jsou speciální karty, které vám pomohou odrážet útoky Bytosti, každá má svůj efekt a můžete ji zahrát ve vyznačené fázi hry).

10 lokací planety Artemie.

Astronauti se mohou domlouvat, ale tím napovídají Bytosti, která je neustále poslouchá, a to nechtějí. Hráč za Bytost totiž umisťuje svůj žeton na lokaci, o níž se domnívá, že ji některý z Lovených bude chtít prozkoumat. Pokud se jí to podaří, ztrácí Lovený jeden žeton vůle a posune se ukazatel asimilace. Navíc Bytost používá karty lovu, s jejichž pomocí se také snaží hráče přemoci a asimilovat.

Hráč představující Bytost vyhrává, když se podaří zlomit vůli Lovených a asimilovat je – ukazatel asimilace se posune na políčko vítězství. Lovení naopak zvítězí, když se na toto políčko dřív dostane ukazatel záchrany – záchranná mise dorazí včas.

 

Tato hra má svou atmosféru a zvláštní napětí, které vychází z toho, že se Lovení musí spolupracovat, ale přitom se nemohou přímo domlouvat. Musí neustále sledovat, jak jsou na tom ostatní hráči a co by mohli udělat, a rozhodovat se, jak nejlépe přelstít Bytost. Stejně tak hráč za Bytost musí stále odhadovat kroky Lovených. Hra tak dává velký prostor pro blufování. Navíc na sebe obě strany díky speciálním kartám přežití a lovu mohou nachystat různá překvapení, která mění základní pravidla.

Jednu partii zvládnete i za půl hodiny, takže si můžete zahrát více partií a vyměnit si přitom role. Zajímavější je hra ve větším počtu hráčů (ve 4 a 5).

Podívejte se také na krátké video s představením hry, které připravila Planeta her (délka videa: 8:55 min.):

Nejsme tu sami v katalogu Hrajeme.cz:

Mohlo by vás také zajímat

Připojte svůj komentář