Recenze: Sherlock jsou detektivní případy do kapsy

V češtině je k dispozici již řada detektivních her, ve kterých uplatníte svůj postřeh, dedukci, logické myšlení. K těm velkým s řadou případů k vyřešení patří Detektiv nebo Kronika zločinu. Pokud máte méně času nebo se nechcete pouštět do tak složitého pátrání, vyzkoušejte některou ze série deduktivních miniher Sherlock, které vydal MindOK: Prokletá soška, Poslední výzva, Smrt za zvuku ohňostrojů. Jsou to kooperativní hry pro 1–8 hráčů od 8 let. Dostanete je v malé krabičce.

Každý balíček obsahuje jedinečný případ, s nímž policie potřebuje pomoci. V Prokleté sošce byl zavražděn významný profesor Edward Carter, objevitel vzácné relikvie Inků, v Poslední výzvě zemřel pasažér Boeingu za podivných okolností, ve Smrti za zvuku ohňostrojů se na pozemku u honosného sídla našla mrtvola neznámého muže. Poslední je nejobtížnější, doporučuji ji nechat na později. MindOK má také k dispozici promo Nezvěstný svatebčan. Je to plnohodnotný případ, který si můžete vyzkoušet na některé deskoherní akci, nebo si ho zdarma odnést domů.

Jakým způsobem budete případ řešit? Herní systém je jednoduchý. Přečtete si úvod, který vás uvede do známých okolností případu, nebo si pomocí QR kódu spustíte zvukový záznam. Potom položíte první kartu balíčku na stůl, ostatní dobře zamícháte a každému hráči rozdáte 3 karty. Zbylé tvoří dobírací balíček. Karty představují stopy, nesmíte je však ukazovat ostatním hráčům, dokud se je nerozhodnete odkrýt. Můžete z nich sdělit jen vyznačené části nebo je komentovat. Hráči se střídají. Kdo je na tahu, buď odhalí jednu ze svých karet, stopu, nebo jednu kartu stopu vyřadí ze hry.

Vaším úkolem je společně vyřešit záhadu. Musíte proto analyzovat stopy, diskutovat o všech možnostech, které vás napadnou, snažit se z dosud odhalených informací vydedukovat, co a jak se stalo a kdo je pachatel. Některé stopy jsou pro vyřešení případu klíčové, musíte si proto dát pozor, abyste je nevyřadili. Jiné se vás ale snaží zmást, a těch se chcete zbavit. Hra končí, když jste všechny karty odehráli. Musíte ještě odpovědět na 10 otázek. Za každou správnou odpověď získáte 2 body. Bod ale ztratíte za každou kartu stopy, které nemá být mezi odhalenými kartami. Výsledek určí, zda jste blíže Sherlocku Holmesovi, nebo inspektoru Lestradovi.

Hodnocení hry

Každý případ je jedinečný, přináší originální příběh, záhadu, kterou máte odhalit. Vyřešení vám zabere necelou hodinu času, záleží na tom, jak moc budete o získaných informacích diskutovat. Sdílení a diskuse je jádrem této hry, takže pro vás může být zábavné sledovat jinou skupinku hráčů, i když jste už daný případ již řešili. Ve hře nic neničíte, takže hru můžete poskytnout i dalším zájemcům. Vy si ji ale zahrajete jen jednou.

Přestože si můžete zahrát i v jednom hráči, doporučuji se do hry pustit alespoň ve dvou a případ řešit společně. Prokletou sošku mohu doporučit pro rodinu s dětmi od 8 let, ale Smrt za zvuku ohňostroje doporučuji starším hráčům.

Výhodou hry je bezesporu výborný poměr cena-výkon. Hodí se proto například jako dárek pro přátele.

Sherlock – základní informace

Autoři: Francisco Gallego Arredondo, Martí Lucas Feliu, Josep Izquierdo Sánchez