Funny a párty hryPro rodinné hraníRecenze

Recenze hry Challengers! Vyzyvatelé

V lednu Blackfire přinesl unikátní karetní hru Challengers: Vyzyvatelé, která je určena pro 1–8 hráčů. Inspirovala se bojem o vlajku a využívá mechanismus deck-buildingu. Hráči začínají se stejnými balíčky karet a v průběhu hry si ho doplňujete a upravujete. Hra samotná sestává ze série duelů, funguje jako turnaj, který je rozdělen do 7 kol. Snažíte se získávat trofeje a přízeň fanoušků. O vítězství se utkají dva hráči ve velkém finále, kteří mají po šesti kolech nejvíce fanoušků.

Challengers přináší karetní turnaj ve vlajkované

Přestože se jedná o karetní hru, krabice je nabitá herním materiálem. Obsahuje čtyři herní podložky zobrazující parky, kde vaše souboje budou probíhat. Pro každý park je k dispozici dřevěný žeton vlajky, o kterou se budete přetahovat. Dále jsou v krabici tři zásobníky na karty, z nichž si budete vybírat nové karty a doplňovat svůj balíček.

Nejdůležitější součástí hry jsou samozřejmě karty. Jsou rozděleny do několika sad. Pro každého hráče je tu počáteční balíček, základní sada (Město) a 6 rozšiřujících sad. Pokud hrajete sólo nebo v lichém počtu, budete ještě potřebovat robotický balíček, který bude simulovat protivníka. Každý hráč také dostane kartu s rozpisem turnaje, která určí místo, kde budou v každém kole hrát (a tedy i s kým).

Ke hře budete potřebovat 5 ze šesti rozšiřujících balíčků (k dispozici jsou: Hrad, Lunapark, Hlubiny vesmíru, Filmové studio, Dům hrůzy, Ztroskotanci). Před začátkem hry musíte karty rozdělit podle úrovně na A, B, C, smícháte je se základní sadou a umístíte je do zásobníků. Rozšiřující sady jsou různě zaměřené, během hry se tak může potkat upír s T-Rexem, robotem či kachničkou. Doporučuji, abyste si vybrali pět témat, která se vám nejvíce líbí, a hráli jen s nimi. Poslední si nechte na později. Ušetříte čas při přípravě hry.

Hra Challengers je hodně náhodná. Průběh utkání působí hodně mechanicky. Je to tím, že v ní nečiníte žádná hráčská rozhodnutí. Jen odkrýváte jednu kartu po druhé. Balíčky jsou ale malé, zpočátku obsahují 8 karet. Klíčové ve hře je, jaké nové karty si v balíčkové fázi vyberete, resp. jaké odstraníte. Rozhodujete se především podle efektů, které nové karty přináší, a jak budou interagovat s vašimi původními kartami.

Ve výsledku se jedná o svižnou karetní hru, ve které každý hráč projde sedmi duely a dva nejúspěšnější navíc finálovým duelem. Jedná se vlastně o takovou párty hru, ve které nejde až tak o vítězství, ale o zábavu během hry. Karty a efekty jsou vtipné a během zápasu dochází k nečekaným situacím a zvratům. Napětí do hry vnáší právě očekávání, jak uspěje váš balíček.

Zajímavým prvkem hry je robotický balíček, který použijete v sólové hře a v případě, že vás je lichý počet. Je připravený velmi dobře, takže se stane nepříjemným protivníkem. Obsahuje unikátní karty s unikátními efekty.

Jednu partii se všemi duely zvládnete do hodiny. Jakmile se seznámíte s kartami i rychleji. Dobře si zahrajete v rodině s dětmi i s příležitostnými hráči. Pokud patříte mezi náročnější hráče, bude tato hra pro vás moc náhodná, ale pokud si ji zahrajete jen tak pro zábavu, bude i pro vás. Produkčně je hra připravena skvěle, především herní podložky ji velmi povyšují.

Challengers! Vyzyvatelé

Autoři: Johannes Krenner a Markus Slawitscheck

Počet hráčů: 1–8