AKTUALIZOVÁNO O VÝSLEDKY Soutěžit o novou deskovou hru Fallout Shelter můžete do 23. června 2020.
Můžete vyhrát, když odpovíte na tři jednoduché soutěžní otázky prostřednictvím soutěžního formuláře, budete fanoušky portálu Hrajeme.cz na Facebooku nebo registrovaným uživatelem Hrajeme.cz a když odpovíte na anketní otázku v komentáři na Facebooku nebo zde pod článkem na Hrajeme.cz. Viz podmínky soutěže níže.
Fallout Shelter je samostatná hra zasazená do světa po jaderné katastrofě. Vznikla podle mobilní hry. Základním mechanismem je umisťování dělníků a efektivní využívání zdrojů. Ve hře představujete důstojníka Vaultu, který se stará o blaho všech zde ukrytých občanů. Kromě všeobecného štěstí ale musíte také dbát na efektivitu. U nás má vyjít v rámci celosvětové premiéry 17. června.
Termín soutěže: 10.–23. června 2020 (soutěž byla ukončena)
Soutěž již skončila. Ze všech došlých správných odpovědí na soutěžní otázky jsme vítěze vylosovali pomocí generátoru náhodných čísel.
Hru Fallout Shelter, kterou do soutěže věnoval Blackfire, získal Pavel Ch. z Brna.
Vítězi gratulujeme!
Soutěžní otázky
- Jaká společnost vytvořila mobilní hru, podle které vznikla desková hra Fallout Shelter?
- Na začátku máte ve hře Fallout Shelter k dispozici dva Pip-Boye, které budete vysílat na akce. Kolik jich můžete během hry celkem získat?
- Jmenujte alespoň tři hry v češtině od společnosti Blackfire, které vznikly podle elektronické hry?
- Anketa: Kdo je vaším oblíbeným autorem her a proč? (Odpovězte v komentáři pod článkem nebo na Facebooku.)
(Správné odpovědi najdete níže.)
Své odpovědi pošlete prostřednictvím tohoto formuláře.
Podmínky soutěže
Do slosování budete zařazeni při splnění následujících podmínek:
1. Odpovědět správně na tři otázky prostřednictvím soutěžního formuláře. A to pouze jednou. Odpověď musí dále obsahovat: jméno a příjmení soutěžícího, název obce, e-mail a také odkaz vašeho profilu na Facebooku či uživatelské jméno na Hrajeme.cz.
2. Odpovědět na anketní otázku pod tímto článkem nebo na Facebooku (u příspěvku s vyhlášením soutěže).
3. Být fanouškem portálu Hrajeme.cz na Facebooku (To se mi líbí) či být registrovaným uživatelem Hrajeme.cz.
Výhru do soutěže věnuje Blackfire.
Odpovědi na soutěžní otázky:
- Jedná se o společnost Bethesda Softworks.
- Během hry jich můžete získat až 7.
- Podle elektronické hry vznikly například stolní hry: Bloodborne, God of War, Doom, Fallout, XCOM, Sid Meier’s Civilization: Desková hra,
- Anketa: Kdo je vaším oblíbeným autorem her a proč?
(Odpovědi najdete v komentáři pod článkem nebo na Facebooku.) – nejčastěji jste zmiňovali tyto autory:- Vláďa Chvátil (Through the Ages, Galaxy Trucker, Mage Knights, Krycí jména, Proroctví, Dungeon Keeper)
- Antoine Bauza (Takenoko, 7 divů světa, Ghost Stories)
- Jamey Stegmaier (Scythe, Viticulture, Tapestry, Na křídlech)
- Eric M. Lang (Blood Rage, Rising Sun)
- Ignacy Trzewiczek (Robinson Crusoe, Detektiv, Settlers: Zrod impéria, Stronghold)
- Shem Phillips (Nájezdníci ze severu, Architekti Západního království)
- Cole Wehrle (Root)
- Jacob Fryxelius (Mars: Teraformace)
- Isaac Childres (Gloomhaven)
- Klaus-Jürgen Wrede (Carcassonne)
- Uwe Rosenberg (Agricola, Patchwork)
- Vláďa Suchý (Podmořská města, Pulsar 2849)
- Richard Garfield (Obludárium, Vládce Tokia)
- Alexander Pfister (Great Western Trail, Mombasa)
- Martin Wallace (Brass: Birmingham)
54 komentáře
Vláďa Chvátil, protože má úžasné nápady, miluji jeho Through the Ages, Mage Knight, Galaxy Trucker či Příšerky z podzemí. Dále Ignacy Trzewiczek a jeho Settlers, Robinson Crusoe a První Marťané. Akorát pořád neumí napsat srozumitelná pravidla. A Phil Eklund – jeho hry jsou prostě výzva. A taky Stegmaier za jeho Scythe a Viticulture.
Nemám vyloženého favorita, ale za zmínku určitě stojí Vláďa Chvátil (spousta výborných her), Cole Wehrle (asymetrická pecka Root), Ignacy Trzewiczek (Robinson, Detektiv, Settleři a starší Stronghold) a Shem Phillips (worker placementy s drobnou obměnou).
Určitě Vlaada Chvátil pro jeho Krycí jména a Through the Ages.
První místo Vlaada Chvátil, protože Vládci podzemí a Mage knight. Druhé místo Uwe Rosenberg, protože Agricola a LeHavre. Třetí místo Vláďa Suchý, protože Dědictví.
Můj nejoblíbenější je Matt Leacock, neboť jeho série Forbidden Island, Desert a Sky jsou jedny z našich nejčastěji hraných her a to jak s rodinou, tak s přáteli, neboť kooperativky jsou super i pro nehráče. A nově jsem si koupili ještě Pandemic Legacy a už se moc těšíme až se pustíme do záchrany světa.
Eric M. Lang – Jsem naladěný na stejnou herní vlnu a tak sázka na jistotu.
Asi také vyloženě oblíbeného autora nemám, ale když už, tak Vláďa Chvátil, především díky Krycím jménům.
Nejoblíbenější bude asi Jacob Fryxelius už z toho důvodu, že vytvořil Mars Teraformaci, protože vytvořit hru, která je zábavná i po 100 partiích je neskutečné umění. Mechanismus drátování karet a placementu dílků je dokonalá.
Vláďa Chvátil kvôli rozmanitosti hier, Phil Eklund kvôli „vedeckosti“ hier, Reiner Knizia kvôli spomienkam na hru Kingdoms
Nemám žádného oblíbeného autora. Mé oblíbené hry jsou od různých autorů. Např.Antone Bauza, Ignacy Trzewiczek, James A. Wilson, Uwe Rosenberg, Jacob Fryxelius,Vlaada Chvátil, Ëlizabeth Hargrave…
Asi Jacob Fryxelius, jelikož Mars Terraformace je moje neoblíbenější hra
Asi Antoine Bauza – lebo napr. Ghost Stories s oboma rozsireniami je uplne bozia „1 vs all“ zalezitost…
Isaac Childres – proč, protože to co on dokázal je až neuvěřitelné … a GH, GH-FC, nyní GH-JoL a připravované FH jsou famózní hry.
Bruno Cathala – snad neexistuje zla hra na ktorej by sa podielal 🙂
Autora ktorého by som mal rád pravdepodobne nemám.
Kdybych si měl vybrat jednoho, tak to bude Vláďa Chvátil. Proroctví je moje srdcovka a Krycí jména vytahujeme na párty často.
Cole Wehrle, díky ROOTU…
Klaus-Jürgen Wrede, protože Carcassonne mě přivedl k deskovkám.
Při výběru her to neřeším, ale milujeme Settlers a Robinsona, takže asi Ignacy Trzewiczek
pravdu povediac autora hry si velmi nevsimam, len dodatocne si uvedomim, ze nieco od daneho cloveka uz mam. a ak mam menovat z hlavy niekoho, o kom viem, ze jeho hry mam doma, tak potom Uwe Rosenberg.
Oblíbeného autora nemám, ale při pohledu na herní police převládá Shem Phillips.
za mě Tadeáš Spousta -> díky nové Euthii, jeho trpělivosti a nadšení pro tvorbu. Jsem proto zvědavý, co nám ještě DIEA games časem nadělí 🙂
Přiznám se, že mě nenapadlo vyhledávat hry podle autora, každopádně se asi přidám k místní většině, když zmíním Vláďu Chvátila, protože ten je jako autor opravdu zapamatovatelný. Asi nemá cenu vyjmenovávat tu všechny jeho dobré hry (btw. je i nějaká špatná? 😉 ), každopádně se mi líbí, že nejedou na nějakém jednom mechanismu, ale každá je naprosto jiná. Mojí oblíbenou jsou Vládci podzemí, protože hra moc pěkně funguje jako celek, pravidla jsou napsaná neskutečně vtipně a je v ní vidět milý odkaz na Dungeon keeper. A taky je tam určitá dávka náhody, což je pro mě jakožto hráče, co nedokáže plánovat osm tahů dopředu, veeelmi důležitá věc 😉
Nemám asi žádného oblíbeného autora her. Buď mě hra zaujme nebo nezaujme, nehledě na autora :).
To je těžké, osobně žádného neznám 🙂 takže to asi vezmu podle her, které se mi líbí… a těch je dost. Tak z domoviny samozřejmě Vlaada Chvátil pro různorodé hry (od Vládi Suchého jsem zatím bohužel nic nezkusil), pak třeba Cole Wehrle pro Root, Jamey Stegmaier pro Scythe, Isaac Childres pro Gloomhaven, Eklundi pro jejich šílenosti typu Paxy, Biosy apod. (hrát se to nedá, ale člověk má pocit, že na té poličce je stále nějaká výzva), Rosenberg pro Cavernu, skupiny v FFG a Awaken Realms a určitě jsem na spoustu dalších zapomněl. Prostě asi každý vývojář, který vyvine dobrou, fungující a zábavnou hru a ideálně takovou, která není prostou kopií něčeho jiného, což je samozřejmě čím dál tím těžší.
Hry podle autora nevybírám, takže až teď jsem zjistil, že nejvíce her mám od Antoine Bauza, Vládi Chvátila a Ignacy Trzewiczek a asi u žádného z těchto autorů sám nevidím nějaký „podpis“ u her od nich. Nepřečíst si to na krabici, tak si mnohé z těch her k jednomu autorovi nespojím.
Nemám vyloženě oblíbeného autora, ale hodně se mi líbí hry, které dělá Vladimír „Vlaada“ Chvátil.
Autora neřeším. Když chci novou hru, tak hledám podle parametrů a recenzí.
Vyloženě oblíbeného autora nemám, nevybírám si hry podle jména tvůrce, ale hry jako takové. Kdybych měl i tak jmenovat, určitě uvedu Shem Phillips.
Nemám vyloženě oblíbeného autora,hra mě musí zaujmout, nekupuji podle toho, kdo jí vymyslel. Nicméně rád podporuji české autory deskových her, jako jsou Vlaada Chvátil, Vladimír Suchý, Vladimír Brummer nebo Roman Hladík a Petr Mikša.
Tak asi Alexander Pfister, Uwe Rosenberg a Phil Eklund. Také nevybírám hry vyloženě dle autora, ale od těchto autorů se mi nějakým záhadným způsobem pomnožují…
Můj oblíbený autor je Jamey Stegmaier. Proč? Protože vždy přijde s nějakým zajímavým konceptem ve své hře.
Při výběru hry věnuju pozornost spíše hře samotné a informacím jaké jsou o ní dostupné včetně recenzí. Jména autorů sleduju dodatečně pokud mě zaujala hra, tak zjišťuju co dalšího autor spáchal. Pokud bych měl někoho jmenovat, tak by to byl autor hry, která sklízí nejlepší ohlasy u mě i u lidí, se kterými hraji. Jednalo by se o autora Jacoba Fryxeliuse a jeho hru Mars: Teraformace.
Oblíbeného autora nemám. Ale s očekáváním čekám např. na každou novou hru od Stegmaiera (resp. Stonemaier Games), protože jsou „intuitivní“ a odladěné.
Oblibeny autor, to je fakt orisek, ale asi musim zminit prinejmensim tyto (bez poradi):
Alan R. Moon, Jamey Stegmaier (Scythe a Viticulture), Alexander Pfister (Mombasa a Kravy) a Andrea Angiolino (jak jednou propadnete kouzlu WoG/SoG…)
Popravdě deskovky dle autorů nekupuji, ale pokud bych měl jmenovat tak třeba Richard Garfield a jeho Obludárium je perfektní nebo Vláďa Chvátil a jeho Proroctví, to je taky boží.
Nemám u her, které mám, zrovna přehled o jejich autorovi, ale mou nejoblíbenější hrou je Scythe, takže Jamey Stegmaier by mohl být mým oblíbeným autorem.
Je těžké zvolit oblíbeného autora deskovek, protože každou, kterou mám, je od někoho jiného. Pokud ale mám vybrat dlé své sbírky, tak jednoznačně Jacob Fryxelius, jemuž jsem vděčný za MARS: TERAFORMACE a následná rozšíření. Je to má nejoblíbenější hra, a mechaniku, kterou autor použil, je téměř dokonalá. Díky
Nemám oblíbeného autora. Jsou hry, které mě baví více a hry, které méně. Ale protože jedna z nejlepších her je Great Western Trail, tak asi Alexander Pfister.
Mezi mé oblébené autory her patří Alexander Pfister. Jeho hry jsou naprosto skvělé.
Zatím nemám žádného oblíbeného autora.
Oblíbeným autorem je Vlaada Chvátil, nejenom pro jeho super deskovky, ale hlavně pro jeho PC hru Cervii, u které jsme se na základce a střední neskutečně bavili, a jeho práci na nejlepší logické hře ever – Fish Fillets.
Oblíbeného autora nemám, ale nejvíce her mám od autorů: Steve Jackson, Antoine Bauza
Zatím jsem se nedostal do stavu kdy bych měl oblíbeného autora, od většiny autorů jsem hrál pouze jednu hru. Říct tedy hned, že je mým oblíbeným tedy moc nemůžu. Pokud mám, ale nějakého uvést, tak mě zaujal (a bude to asi i tím, že je z našich končin) Vlaaďa Chvátil, od něhož jsem hrál krycí jména ve více variantách. O některých jeho hrách jsem alespoň četl, ale nehrál.
Eric Lang protože Blood Rage a Star Wars LCG 😀
Určitě Shem Phillips (Nájezdníci ze severu, Architekti Západního království…). Tvoří komplexní, které vždy přinesou něco jiného, většinou tedy jiný worker placement, než na který jsou hráči zvyklí. Navíc je na jeho hry radost pohledět(povětšinou je autorem ilustrací Mihajlo Dimitrievski) a přesto, že jeho hry vypadají na pohled složitě, ve skutečnosti jsou koncipované tak, aby se daly rychle pochopit a skvěle poslouží i jako vstupní hry k těm opravdu náročným hrám.
Alexander Pfister on snad neumi udelat spatnou hru, jeho eura jsou proste nej. A Vláďa Suchý, jeho Podmořská města jsou naprosto uzasna, nemuzu se dockat „Prahy“.
Vláďa Chvátil , rád podporuji české autory, Chvátilovi jsou zároveň hrami které mne baví, vyzdvihl bych Space Alert
Jednoznačně vede Vláďa Suchý a jeho eurovky. Celou řadu z nich mám mezi svými Top hrami – Podmořská města, Šestiměstí, 20. století…a s napětím čekám na Pragu. Následován je Vlaaďou Chvátilem, o něhož mám rád Příběh civilizace, Příšerky i Vládce podzemí a samozřemě Krycí jména.
Mezi zahraničími autory už se tolik neorientuju, takže jmenuju pouze Uweho Rosenberga s Cavernou, Agricolou či Le Havrem.
Vyloženě oblíbeného autora nemám, vyjmenuju tedy 3 autory kteří určitě stojí za zmínku: Ignacy Trzewiczek (Settlers: Zrod impéria), Martin Wallace (Brass: Birmingham), Isaac Childres (Gloomhaven)
Vláďa Chvátil. Jsem spíše eurovkář a on navíc dokáže přijít s něčím novým, nekopíruje sám sebe.
Jednoznacne je to Jamey Stegmaier zo Stonemaier Games. Scythe je moja najoblubenejsia hra a jeho dalsie hry (Wingspan, Tapestry, Euphoria) tiez patria medzi moje top. Vsetky su vizualne velmi krasne a vyzeraju skvelo na stole. Okrem hier si na nom vazim aj jeho pristup ku hracom – reguje na otazky na Facebooku / BGG (novinky, upresnenia pravidiel,…) a pravidelne pripravuje live vysielania a videa nie len o jeho vlastnych hrach, ale aj o hrach inach vydavatelov. A za povsimnutie stoji aj blog, kde pise o pozadi vyvoja stolnych hier. https://stonemaiergames.com/
PS: uz coskoro by mali byt prve teasery na novu hru od SG, ktora ma zatial krycie meno Sand.
Nemám žádného oblíbeného autora a ani to při výběru hry neřeším.
Jak se tak dívám do své sbírky, tak je to Antoine Bauza Ale je to dáno asi tím, že jsem se dal na deskovky kvůli dětem a ty jeho hry se prostě perfektně hodí na rodinné hraní Takenoko, Tokaido, Oceanos