Pro dětiRecenze

Recenze hry Mysterium Kids: Poklad kapitána Skřípa

Mysterium Kids: Poklad kapitána Skřípa je dětská verze známé hry Mysterium, ve které jeden hráč představuje ducha zavražděného, radí ostatním hráčům pomocí karet, kdo, kde a jak ho zabil. Je to krásně udělaná deduktivní hra, která se hodí i pro větší počet hráčů. Novinka určená dětem využívá některé její prvky, ale celkově se jedná o samostatnou hru. Určena je pro 2–6 hráčů od 6 let. Českou lokalizaci připravil Blackfire.

„Podle legendy je ve starém panském sídle stojícím na okraji města ukrytý úžasný poklad! Chcete ho najít, a proto jste se rozhodli strávit v sídle noc. Po marném hledání se to už chystáte vzdát, když se objeví duch kapitána Skřípa, aby vám svůj poklad pomohl najít. Moc toho nenamluví, hraje však skvěle na tamburínu, s jejíž pomocí vám prozradí, ve které místnosti máte hledat!“

Jedná se o kooperativní hru, ve které budete společně hledat kapitánův poklad. Musíte ho najít dříve, než měsíc přejde přes oblohu a noc skončí. V každém kole se jeden hráč stává duchem kapitána Skřípa. Hraním na malou tamburínu poskytuje ostatním hráčům nápovědy, která jim pomáhají uhodnout správnou kartu hluku. Když uspějí, odhalí se jim kousek kapitánova pokladu.

Tato hra získala dětskou cenu německé kritiky Kinderspiel des Jahres 2023 a také cenu Deutschen Kinderspiele Preises 2023 pro dětskou hru.

Hráč, který v aktuálním kole představuje ducha, si vylosuje jeden z pěti žetonů s čísly, které odpovídají pěti místnostem panského sídla. Najdete je na hrací desce. Jeho úkolem je pomocí tamburíny napovědět kartu umístěnou ve vylosované místnosti. Hráči si nejprve prohlédnou karty, potom zavřou oči a poslouchají, co jim duch kapitána pomocí zvuků napovídá. Následně se musí domluvit, do které místnosti půjdou hledat poklad.

Pokud určí správnou místnost, duch jim to potvrdí odhalením žetonu s číslem a obdrží kartu. V opačném případě nedostanou nic a pokračuje další hráč v roli ducha. Všechny karty se přitom vymění a posune se žeton kola. Pokud hrajete náročnější variantu, hádáte dvě postupně karty. Získané karty vám poskytují hvězdičky. Na konci hry si je spočítáte, abyste zjistili, jak jste byli v aktuální partii úspěšní.

Mysterium Kids je jednoduchá dětská hra, která je graficky krásně zpracovaná. Má svou atmosféru, kterou umocňuje hádání na základě zvukové nápovědy. Díky tomu oslovuje i dospělé. Hraní s dětmi je zábavné i vtipné tím, jak budete postupně svou nápovědu pomocí bubínku vylepšovat. Pravidla jsou jednoduchá a srozumitelná, takže během pár minut můžete začít hrát.

Hra je rychlá, když se do ní pustíte, nezůstane u jedné partie. Jednoduchý nápad dokázala ústrojně začlenit do hry. Děti vede k soustředění a pozornému naslouchání. Nenásilnou formou je učí poznávat i jemné rozdíly mezi podobnými věcmi a významy. Určitě si ji vyzkoušejte.

Mysterium Kids: Poklad kapitána Skřípa

Autoři: Antonin Boccara, Yves Hirschfeld

Herní doba: 20 minut