Po revidované edici hry Pán prstenů: karetní hra, kterou Blackfire přinesl v lednu, jsem se dočkali prvního velkého rozšíření Společenstvo prstenu. V poměrně velké krabici najdete velké množství nových karet (celkem 329). Především ale přináší šest nových scénářů, s nimiž zažijete počátek příběhu z knižního Pána prstenů. Společně s Frodem a jeho společníky se vydáte zničit Prsten a porazit Saurona. Hra tím získává výraznou příběhovou linku. Zahrajete si v 1–4 hráčích od 12 let.
V této kooperativní karetní hře každý hráč ovládá několik hrdinů a společnými silami se snaží projít celým scénářem. To obnáší střety s nepřáteli a objevování nových míst. Toto rozšíření má svá specifická pravidla. První hráč se na začátku každého scénáře ujme hrdiny ze sféry Společenstva s vlastností „Ten, kdo nese Prsten“. K tomuto hrdinovy připojí Jeden prsten. Tento hrdina se nepočítá do limitu hrdinů, takže může začít se 4 hrdiny. Zároveň ale platí, že pokud Jeden prsten opustí hru, hráči prohrávají. Musí ho tedy chránit stejně jako v knižní předloze.
Většinu nových karet můžete využít i pro jiné scénáře hry Pán prstenů: karetní hra. Některé však jsou určeny výhradně pro scénáře z tohoto rozšíření. Platí to například pro hrdiny ze sféry Společenstva, která se řídí vlastními pravidly. Tato sféra klade důraz na obětování se a odhodlání zachránit svět před Sauronem. Ve hře v jednom okamžiku může být jen jeden hrdina ze sféry Společenstva. Ve hře jsou dvě nové verze Froda Pytlíka.
Galerie: Ukázka rozšíření Pán prstenů: Společenstvo prstenu
Rozšíření Společenstvo prstenu přináší nová pravidla a výrazy. Například lukostřelba způsobuje poškození postavám na kartách na začátku každé fáze boje. Nepřítele s nezničitelností nelze zničit. Kartu setkání s klíčovým slovem Nebezpečí zas musí hráč vyřešit bez pomoci ostatních. Každý scénář pak má svá další specifická klíčová slova a pravidla. Jaké scénáře v rozšíření najdete:
Scénář 1: Stíny minulosti (obtížnost 6)
Stíny se stahují okolo Kraje a Černí jezdci hledají Pytlíka. Frodo se proto musí rychle a tiše vydat ze dna Pytle do Rádovska.
Scénář 2: Nůž ve tmě (obtížnost 7)
Hobity přes Hůrku vyráží do divočiny. Průvodce jim dělá tajemný chodec. Nepřítel jim však zkříží cestu na Větrově.
Scénář 3: Útěk k brodu (obtížnost 5)
Frodo byl zraněn. Musí se co nejrychleji dostat do Roklinky. Nazgůlové jsou však blízko. O osudu Prstenu rozhoduje rychlá jízda k brodu přes Bouřnou.
Scénář 4: Prsten putuje k jinu (obtížnost 6)
Sauronovy služebníky smetla velká voda do hlubin. Elrondova rada rozhodla, že jednou nadějí je zničení Prstenu v Puklině osudu, která leží v Mordoru. Společenstvo prstenu proto vyráží z Roklinky.
Scénář 5: Cesta tmou (obtížnost 8)
Společenstvu zbyde jen jedna možnost, a to cesta pod horami přes doly Morie. Po Balinově výpravě však nenašli žádné známky, pohltila je neprostupná temnota.
Scénář 6: Rozbití Společenstva (obtížnost 7)
Pronásledování skřety ocitá se Společenstvo v bezpečí Lorienu. A s pomocí Galadriel se vydávají po řece k jihu. Nemohou se však rozhodnout po kterém břehu řeky by se měli vydat dál.
Počáteční balíčky
V pravidlech najdete dva balíčky doporučených karet pro začátečníky. Pokud tedy ještě nemáte velké zkušenosti nebo čas skládat vlastní balíček, můžete je využít. Pomohou vám na začátku vašeho dobrodružství.
První balíček se jmenuje Tiše a neochvějně a vyznačuje se nízkou počáteční cenou ohrožení (20). Dokážete se tak vyhnout řadě nepřátel s vyšší cenou střetnutí. Postaven je na hobitech: Samvědovi Křepelkovi, Smíškovi a Pipinovi a mocných spojencích: Medděd Boromir, Gandalf. Srdcem druhého balíčku Moudrost a čáry je čaroděj Gandalf, který vyniká při plnění úkolů, a to v útoku i obraně. Dalšími hrdiny jsou Théodred a Éowyn. Oba balíčky může využít současně.
Související články:
- Karetní Pán prstenů získává novou základní sadu (novinka)
- Recenze: Pán prstenů – karetní hra (recenze 1. edice)